همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، پیکر مطهر 2 شهید گمنام در دانشکده صنعت نفت آبادان آرام خواهند گرفت.

دانشکده صنعت نفت آبادان میزبان 2 شهید گمنامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ 29 آذرماه سال جاری، مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، پیکر مطهر 2 شهید گمنام در دانشکده صنعت نفت آبادان آرام خواهند گرفت. دکتر عبدالنبی هاشمی تدفین  2 شهید گلگون کفن در این دانشکده را یک توفیق الهی دانست و گفت: این اتفاق بزرگ برای دومین بار است که در دانشگاه صنعت نفت رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: کمتر دانشگاهی در کشور وجود دارد که 2 بار میزبان مراسم تدفین شهدای گمنام باشد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه 3 سال پیش نیز پيكر مطهر 2 شهید گمنام در دانشکده نفت اهواز تدفین شدند اظهار داشت: این اتفاق به خاطره‌ای ماندگار تبدیل شد.

 ریيس دانشگاه صنعت نفت به آیه "وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ" اشاره و خاطرنشان کرد: شهدا نیازی به ما ندارند بلکه این ما هستیم که به آن‌ها نیاز داریم و از خداوند منان سپاسگزاریم که توفیق میزبانی از شهدا بار دیگر نصیب این دانشگاه نمود.

وی یادآور شد: دانشکده نفت آبادان به‌عنوان خط مقدم جبهه، چندین سال زیر شلیک توپ و خمپاره بوده است، و در جای جای این دانشکده که اکنون با آرامش در آن نماز می‌خوانیم، درس می‌خوانیم، کار می‌کنیم و از همه مهم‌تر کسب علم می‌کنیم، خون شهدا ریخته شده است و اگر در طول شبانه‌‌روز در دانشكده نفت آبادان با وضو باشيم، اغراق نکرده‌ایم.
 
عبدالنبی هاشمی بر اینکه هيچ چيز نبايد مراسم تدفین شهدا را تحت تأثير قرار دهد تاکید کرد و بیان داشت: باید تمام فكر و ذكر خود را بر اين امر قرار دهيم كه ميزبان خوبي براي شهدا باشيم.
 وی از همه مجموعه دانشگاه خواست تا برنامه‌هاي‌ خود را به‌گونه‌ای تنظيم کنند تا اين مراسم به معناي واقعي كلمه مثال‌زدني و به بهترين شكل برگزار گردد.
 
هاشمی اذعان كرد: براي برگزاري هرچه با شكوه‌تر اين مراسم، ستادي با عضويت و همکاری مجموعه‌هاي مختلف دانشگاه به‌ویژه تشكل‌هاي اسلامي دانشگاهي تشكيل خواهد شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.