همايش کشوری يادبود قربانيان حوادث جاده ای تا ساعتی دیگر در زیبا کنار رشت آغاز بکار می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از رشت؛ دبیر همایش ملی یادبود قربانیان حوادث جاده ای گفت : این همایش یک روزه با هدف جلب مشارکت بیشتر نهاد های مرتبط برای اجرای نخستین سامانه تروما با حضورمسئولان و کارشناسانی از سراسر کشور برگزار می شود .

دکتر شاهرخ یوسف زاده اضافه کرد: در این همایش کارکردهای سامانه تروما و لزوم اجرای این طرح در مناطق حادثه خیز کشور تبیین می شود.

دبیر همایش ملی یادبود قربانیان حوادث جاده ای افزود: این سامانه به صورت آزمایشی و با هدف کاهش آسیب های مغزی برای نخستین بار در گیلان به اجرا در می آید.

رئیس مرکز تحقیقات ترومای کشور گفت: قرار است در سامانه تروما، نهادهایی مرتبط نظیر شرکت مخابرات، پلیس راه و راهور، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، حمل و نقل و راهداری گیلان با هماهنگی و تعامل با یکدیگر میزان آسیب های ناشی از حوادث ترومایی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه طرح این سامانه مدیریتی و اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شد گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار و با توجه به فراهم بودن شرایط، به زودی در گیلان اجرایی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.