همزمان با سراسرکشور چهاردهمین آزمون قرآن و عترت در مجتمع فرهنگی دکتر زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با بیان اینکه 93 تن در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند، گفت: ٦٢ تن از این تعداد در رشته های حفظ بالای ١٥ سال سن، ١٧ تن در رشته های مفاهیم و ١٥ تن در رشته حفظ زیر ١٢ سال شرکت کرده اند.

ترابی افزود: داوطلبان در نوبت اول در رشته های حفظ جزء ٣٠، جزء یک، سه جزء، پنج جزء، ١٠ جزء، ١٥ جزء، ٢٠ جزء، حفظ کل و حفظ سوره مبارکه «یس» شرکت کردند.

وی گفت: داوطلبان در نوبت دوم در رشته های مختلف مفاهیم، تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: چهاردهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم طی دو نوبت و در ١٧ رشته مختلف به صورت کتبی برای مقطع بالای 12 سال امروز جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: آزمون حفظ افراد زیر ١٢ سال نیز بعد از ظهر چهارشنبه 27 آبان ماه به صورت شفاهی در سالن دکتر زرینکوب بروجرد برگزار می شود.

ترابی گفت: طبق دستورالعمل کشوری، مسوولیت برگزاری آزمون در سراسر کشور برعهده یکی از موسسه های فعال شهرستان ها است لذا موسسه فرهنگی قرآن و عترت وحی مسوولیت برگزاری این آزمون را در بروجرد برعهده داشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن نظارت کرد.

قبول شدگان در این آزمون ها در صورت کسب نمره قبولی ٦٠ از ١٠٠ امتیاز موفق به دریافت گواهینامه قبولی دوره مذکور از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شوند.

داوطلبان شرکت در این مسابقات مهرماه امسال از طریق سایت www.quranedu.ir ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.