برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها، حضور مطبوعات و نشریات مختلف، باعث استقبال مردم و علاقه‌مندی آن‌ها به مطالعه می‌شود.

بهمن هاشمی مجری و دوبلور در خصوص نمایشگاه مطبوعات و خصوصیات آن در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در اولین حضورم در نمایشگاه مطبوعات به غرفه خانواده سبز آمدم. زیرا معتقدم این مجله یکی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات بعد از انقلاب است. هرمز شجاعی مهر از اساتید بنده است، در سال 71 برای اولین بار به اتفاق هم مقابل دوربین حاضر شدیم.

وی در تعریف از نمایشگاه گفت: هر انسانی بعد از به دنیا آمدن در معرض نمایش قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به گستردگی مطبوعات ما ، سالی یک بار و حتی چندین بار امکان نمایش آن‌ کارها و برنامه‌هایشان وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: به هر حال آنچه که در برگزاری این نمایشگاه مهم است، تعامل و رفاقت موجود بین آنهاست. این گونه دید و بازدید شاید عاملی شود برای مردم ما که بیشتر اهل مطالعه شوند. کتاب خواندن برای بسیاری سخت است اما همین که بتوانند با مطبوعات ارتباط خوبی داشته باشند، بسیار امیدوار کننده است.

مجری مسابقه «103» اظهار داشت: بسیاری از مطالب مهم کتاب‌ها در مجلات دیده می‌شود که اگر خوانده شود، به مردم و سطح مطالعه کشور کمک می‌کند. شور و هیجان نمایشگاه مردم را به وجد می‌آورد. البته بعضی برای سرزدن و بازدید به نمایشگاه می‌روند و برای برخی هم نمایشگاه اهمیت فراوان داشته و به همین دلیل حضور پیدا می‌کنند.

بهمن هاشمی در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه گفت: به نظرم مانند همیشه نیست، دلیل آن شاید برگزاری نمایشگاه در ایام مدارس باشد؛ زیرا مردم درگیر درس و مدارس فرزندانشان هستند. به نظرم اگر زمان برگزاری در ایام یک تعطیلات 4-5 روزه و در مواقعی که به درس بچه‌ها لطمه نخورد برگزار شود، استقبال بهتر خواهد بود. چرا که بچه‌ها با پدر و مادرانشان به نمایشگاه آمده و با این فضا آشنا می‌شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.