رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی آسیای چین با قدرت ظاهر شده و حریف دست و پا بسته‌ای نیستیم.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفت‌وگو با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا از اول آذر 94در شهر نانگبو چین برگزار می‌شود تیم ملی ایران نیز در این پیکارها شرکت می‌کند و امیدواریم که به مدال برسیم .
وی تصریح کرد: ایران در بخش‌های سرعت و بولدرینگ و همچنین بانوان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و از قهرمانان و پتانسیل خوبی در این زمینه بهره می‌بریم.

**اعزام تیم ملی یخ‌نوردی به کره
زارعی در ادامه بیان کرد: رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی آسیا از اواخر دی در کره برگزار خواهد شد به طبع ما نیز حضور خواهیم داشت .

**از نظر سخت افزاری عقب هستیم
وی افزود دراین ورزش پتانسیل و ورزشکاران خوبی داریم ولی از نظر سخت افزاری از کشورهایی مانند کره و ژاپن عقب هستیم.
زارعی در ادامه گفت: یخ‌نوردی در آسیا و در کل جهان رشته جوانی است فدراسیون جهانی تلاش می‌کند قوانینی وضع کند تا این ورزش ثبات پیدا کند.
وی عنوان کرد: این ورزش در فصل زمستان و یا اماکنی که آبشار داشته باشد صورت می‌گیرد و امکانات خاص خود را می‌طلبد.

**میر نوری سرپرست موقت دبیری
زارعی در این باره یادآور شد: دو هفته‌ای است که جای هادی صابری ، میرنوری سرپرست دبیری را عهده‌دار شده است و کارهای مربوط به این حوزه‌ را انجام می‌دهد.
زارعی تاکید کرد: اسم وی را به وزارت ورزشی معرفی کردیم که در صورت تائید دبیر خواهد شد.

**لیگ سنگ‌نوردی ورود باشگاه به این ورزش
وی اشاره کرد: در طی سال 4-3 مسابقه سنگ‌نوردی در کشور برگزار می‌شود و این رقابت‌ها فصلی است، برگزاری چنین رقابت‌هایی باعث می‌شود که باشگاه‌ها به سنگ‌نوردی وارد شوند.

**رقابت سنگ‌نوردان ایرانی با بهترین‌های آسیا
زارعی در پایان خاطرنشان کرد: در مسابقات سنگنوردی قهرمانی ‌آسیا تیم‌های قدری چون کره و ژاپن که مدعی هستند شرکت دارند. سنگ‌نوردان کشورمان نیز که از پتانسیل بالایی برخوردارند قطعا دراین رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی از خود ارائه خواهند کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.