حیدرپور شهرضایی طرح نتانیاهو برای الحاق رسمی بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی را رویایی خام خواند و گفت: نتانیاهو و‌ اوباما باید این باور را داشته باشند که مردم سوریه بلندی‌های جولان را آزاد خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عوض حیدرپور شهرضایی در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی مبنی بر رسمیت بخشیدن به الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی، اظهار داشت: همه مردم دنیا می‌دانند که بلندی‌های جولان متعلق به مردم سوریه است که در گذشته رژیم صهیونیستی این مناطق را به اشغال خود در آورده‌اند و بعد از آن نیروهای حافظ صلح در آن جا مستقر شده‌اند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بلندی‌های جولان باید به سرزمین‌های کشور سوریه بازگردد، بیان کرد: نتانیاهو و‌ اوباما باید این باور را داشته باشند که مردم سوریه بلندی‌های جولان را آزاد خواهند کرد.

عضو ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تلاش برای الحاق رسمی بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی یک خیال خام است، گفت: این موضوع یک خواب واهی است که هیچ‌گاه برای رژیم صهیونیستی تعبیر نخواهد شد.

حیدرپور شهرضایی با اشاره به این که نتنیاهو پیش از ایجاد ناآرامی‌ها در سوریه، حین مذاکراتی به بشار اسد گفته بود که شرطش برای ترک بلندی‌های جولان این است که از سوریه از اتحاد با ایران و حزب الله خارج شود، متذکر شد: این شرط نتانیاهو از جمله درخواست‌هایی است که امکان به وقوع پیوستن آن وجود ندارد چون این اتحاد با درخواست‌ سه ملت ایجاد شده و در حال حاضر نیز ملت سوریه از ملت ایران و حزب الله درخواست‌ کرده تا برای نجات سوریه از وضع موجود کمک‌های خود را انجام دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار