ارائه معافیت مالیاتی به بیش از 1500 شرکت دانش‌بنیان، ارایه تسهیلات به سربازان نخبه و دستیابی ایران به دانش‌های پایه سلول‌درمانی مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.

تاسیس هنرستان‌ها و پژوهش‌سراهای دریایی با همکاری آموزش‌ و پرورش 
محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی و دریانوردی گفت: در حال تأسیس کردن هنرستان‌های دریایی، پژوهش‌سراهای دریایی در استان‌های ساحلی هستیم تا کمک کنیم این دانش‌آموزان بتوانند در حوزه دریا فعالیت‌های علمی انجام بدهند و همچنین پروژه‌هایی را نیز ارائه بدهند.

همکاری جهانی نزدیک در علم و فناوری منجر به ایجاد منفعت عمومی می‌شود 
دکتر سورنا ستاری در هفتمین دوره اجلاس جهانی علم در بوداپست مجارستان، به مرور و ارائه تصویر بخشی از جایگاه، ظرفیت‌ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران در حل چالش‌های جهانی و شکل‌گیری توسعه پایدار پرداخت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به ضرورت همکاری فراگیر کشورها و توجه به نقش مؤثر ایران در حل چالش‌های جهانی بیان کرد: امروز علاقمندم تصویری از اهمیت فراگیر در چالش‌های جهانی همچنین ظرفیت‌ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران را ارائه کنم که موید ایفای نقش موثر در حل این چالش ها خواهد بود.

اعلام مؤلفه‌های یک بسته حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان 
سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان اظهار کرد: همه کشورهای دنیا نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها دارند و ما نیز فارغ از فضای تحریم و غیرتحریم برنامه‌هایی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم. 

معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شعاع 120 کیلومتری شهرهای بزرگ از جمله مؤلفه‌های یک بسته حمایتی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

ارائه معافیت مالیاتی به بیش از 1500 شرکت دانش‌بنیان 
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امسال به بیش از 1500 شرکت معافیت مالیاتی داده است و همچنین توانسته‌ایم معافیت‌های گمرکی را پیاده کنیم، این در حالی است که حتی برای شرکت‌های شاخص، معافیت‌های سربازی را اعمال کرده‌ایم این پکیج حمایتی دولت به علاوه‌ی وام‌های کم بهره و مبحثی به نام لیزینگ روی شرکت‌های دانش‌بنیان که اخیراً سرعت قابل ملاحظه گرفته در صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح است ارائه تسهیلات و وام کم بهره باعث می‌شود بازار این گونه شرکت‌ها تا حدودی ثبت شود و به این حوزه کمک بسیار می‌کند.

ارائه تسهیلات به سربازان نخبه
غلامعلی منتظری معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: نخبگانی می‌توانند مشمول دریافت تسهیلات سربازی شوند که به‌ طور کلی دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی‌ارشد یا دانش‌آموختگان مقطع دکترای تخصصی باشند و براساس مجموع فعالیت‌هایی که نخبگان در دوران تحصیل‌شان انجام داده‌اند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

دستیابی ایران به دانش‌های پایه سلول‌درمانی
امیرعلی حمیدیه رئیس ستاد فناوری سلول‌های بنیادی بیان کرد: هم‌اکنون در مسیر انقلاب چهارم پزشکی قرار گرفته‌ایم که چشم‌انداز وسیعی از تحولات پزشکی و درمانی به کمک سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی را پیش روی ما قرار داده است. در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌شود زیرساخت‌‌های توسعه در مراکز توانمند کشور فراهم شود و ایران هم‌اکنون به دانش‌های پایه سلول‌درمانی دست یافته است.

راه‌اندازی بازار مجازی پژوهش و فناوری 
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوری معاونت علمی اظهار کرد: راه‌اندازی بازار مجازی پژوهش و فناوری یکی از فعالیت‌های جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است که در آن دستاوردهای پژوهشی، فناوری نوآوری و تجاری‌سازی به طور مجزا ارائه می‌شود هم‌چنین براساس دستور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی و برگزاری کارگاه‌های علمی و فناوری جهت سامان‌دهی حمایت از همایش‌ها و رخداد‌های علمی به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران محول شده است.

بررسی آخرین وضعیت فناوری نمک‌زدایی در کشور 
حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از فناوری‌هایی که هم‌اکنون در دنیا بسیار مطرح است و پیشرفت‌های زیادی داشته است فناوری نمک‌زدایی است لذا توجه به اینکه منابع آب شیرین در کشور بسیار کم داریم و مجبوریم از آب‌های شور استفاده کنیم لذا ضرورت ارائه اطلاعات جامعه از وضعیت ساخت فناوری نمک‌زدایی و میزان سهم کشور در تولید این فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

قرار گرفتن معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در لاین سبز گمرک
سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: اکنون سامانه خوبی به نام پنجره در گمرک راه‌اندازی کرده‌ایم که جلوی بسیاری از فسادها را گرفته است، در حال حاضر با اعلام معافیت گمرکی به صورت آنلاین شرکت‌ها می‌توانند خدمات مور نظر خود را هر کدام از گمرک‌های کشور دریافت کنند در گمرک سه مسیر با رنگ قرمز، زرد و سبز برای مشتریان به تناسب خوش حساب بودن و بد حساب بودن تعریف شده است که با مذاکرات انجام شده در نظر داریم معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان را برای تسریع در روند فعالیتشان در لاین سبز گمرک قرار دهیم

حمایت معاونت علمی از آینده پزشکی کشور در حوزه آموزش 
سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در اولین همایش و نمایشگاه فناوری و سلامت که صبح روز دوشنبه در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: در تمام دو سال گذشته تلاش معاونت علمی در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآمد در جامعه بوده است بدون تردید ما یکی از 5 کشور در حوزه سرمایه انسانی هستیم از هیچ کشوری مشاهده نمی‌کنیم که 320 میلیون جوان در رده سنی 20 تا 21 سال داشته باشیم و همچنین 4 یا 5 میلیون دانشجو داشته باشیم هم چنین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از آینده پزشکی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی،‌ طب بازساختی،‌ پیراپزشکی و به طور کلی آموزش پزشکی کشور حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد

برای رسیدن به انرژی‌های پاک نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم 
دکتر مکنوح رئیس دفتر توسعه پایدار بیان کرد: تشکیل حلقه‌ قدرتمند بین شرکت‌های دانش‌بنیان مراکز صنعتی و دانشگاه‌ها پایه و اساس رسیدن به انرژی‌های پاک استما به دنبال انرژی‌های سبز و بی‌خطر هستیم و توسعه‌ی پایدار و بازیافت خاک آب از اهداف اصلی ماست که به این وسیله بتوانیم با منابع کمتر به تولیدات بیشتر دست یابیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار