ششمین شب آواز ایرانی شنبه 30 آبان‌ با حضور اساتید، هنرجویان و علاقه‌مندان آواز و موسیقی ایرانی از ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ تازه ترین محفل شب آواز ایرانی در حالی با حضور اساتید موسیقی مزین می‌شود كه اجرای آواز بداهه‌ سیدرضا طباطبایی، هنرمند پیش‌كسوت در مكتب آوازی اصفهان در كنار نی‌نوازی حسن منصوری، از مفاخر نی‌نواز ایران و تارنوازی سعید مزدک، مدرس و نوازنده برجسته تار، لحظات به یاد ماندنی را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.
 
آشنایی سید رضا طباطبایی با هنرمند عالی‌قدر موسیقی ایران، جلال‌تاج اصفهانی، نقطه عطفی در زندگی او به شمار می‌آید. وی رموز و فنون آواز را از محضر این هنرمند كم‌نظیر فرا گرفته و از آموزه‌های ایشان به خوبی استفاده كرده است.
 
حسن منصوری نیز كه شیوه نوازندگی خود را متاثر از نوازندگی مرحوم حسن كسایی می‌داند، تنها ردیف‌دانی است كه تاكنون اقدام به انتشار ردیف سازی و آوازی مكتب اصفهان كرده است.
 
همچنین سعید مزدک كه كتا‌ب‌های «دستور مقدماتی تار و سه تار» و «پیش درآمد و رنگ به نام بهارانه» از سوی وی منتشر شده است، در شیوه نوازندگی خود از مكتب جلیل شهناز بهره‌‌ برده و به گفته‌ خود تا به امروز شاگردی مكتب آن مرحوم را با افتخار به دوش می كشد.
 
ششمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 30 آبان‌ماه ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود و ورود به این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.