مسئول مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی ایران در مراغه گفت: این فسیل‌ها در مدت سه سال و بین سال‌های 53 تا 56 توسط فسیل شناسان دانشگاه هاروارد در مراغه کشف و به آمریکا منتقل شده بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زراع افزود: در این حفاری‌ها که در 35 نقطه مراغه صورت گرفته بود حدود سه هزار قطعه فسیل استخراج شد که از این تعداد یک هزار و 500 قطعه به آمریکا انتقال و مابقی در موزه تاریخ طبیعی ایران نگهداری می‌شود.

وی افزود: این فسیل‌ها به منظور انجام مطالعات دیرینه‌شناسی سال 56 به امریکا انتقال و از آن زمان در این کشور بود که با پیگیرهای 12 ساله جمهوری اسلامی ایران حالا به کشور برگردانده شده‌اند.

زارع گفت: بیشتر این فسیل‌ها مربوط به خانواده فیل‌سانان، گاوسانان، زرافه، گوشت خواران، اسب‌ها و کرگدن‌ها هستند.

وی قدمت این فسیل‌ها را 7 تا 9 میلیون سال اعلام کرد و افزود: فسیل‌های کاوش شده در مراغه بسته‌بندی و به کشور عودت داده شده‌اند.

مسئول مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی ایران در مراغه، گفت: منطقه فسیلی مراغه با قدمت مطالعاتی 170 ساله یکی از پنج منطقه فسیلی مهره‌داران در دنیا است.

وی افزود: تراکم و تنوع بالای فسیل مهره‌داران در مراغه این شهر را به بهشت فسیل‌شناسان تبدیل کرده است.

زارع گفت: تاکنون تحقیقات فسیل‌شناسی بسیاری از سوی محققان روسی، اتریش، هلند، فرانسه، آمریکا، ژاپن و چین در این منطقه انجام شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.