به مناسبت روزملی صادرات از 19 صادر کننده و شرکت تولیدی نمونه گیلان قدر دانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رییس سازمان صنعت – معدن و تجارت گیلان افزود : دراین مراسم از 15 صادرکننده نمونه و 4 شرکت تولیدی برتر گیلان قدر دانی شد.

علی منتظری گفت : این صادرکنندگان به دلیل افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و کالاهای صادراتی شان انتخاب شدند.

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به رشد اقتصادی کشور افزود : باید براساس سند چشم انداز توسعه ، ایران در سال 1404به رشد اقتصادی بالای 8 درصد برسد که این امر نیازمند اهتمام جدی مسوولان و مشارکت بخش خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری است

محمدعلی نجفی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برداشتن مراحل دست و پاگیر اداری ، اعطای تسهیلات ویژه و پرداخت یارانه به تولید کنندگان در تشویق سرمایه گذاران و تولید کنندگان موثر است .

استاندارهمچنین با اشاره به مرز مشترک گیلان با کشورهای آسیای میانه و پل ارتباطی آنان با اروپا افزایش کمی و کیفی صادرات گاز از گیلان را مهم دانست .

تامینی از نمایندگان مردم رشت درمجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اعلام کرد : تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل بیشتر قواست و مجلس شورای اسلامی خود را همگام و همیار دولت می بیند.

جعفرزاده دیگر نمایند ه مردم رشت نیز با اشاره به لزوم رونق بخشی به صادرات غیرنفتی در گیلان تصریح کرد : لازمه این امر کاستن از وابستگی به اقتصاد تک محصولی است.

وی تنوع تولید ، ارتقای کیفیت کالا ، بهبود وضع حمل ونقل جاده ای ، افزایش کیفیت بسته بندی و بازاریابی را از عوامل اصلی و موثر درتولید و صادرات دانست .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.