تولید 950 هزار تن آبزیان در کشور / تهران دومین تولیدکننده ماهیان زینتی

رئیس شیلات ایران گفت: سالانه 950 هزار تن آبزیان در کشور تولید می شود که حدود 370 هزار تن از این میزان پرورشی و مابقی آن دریایی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شیلات ایران در بازدیدی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، مسئولین دامپزشکی و شیلات کشور از مرکز خرید آبزیان در میدان بعثت تهران انجام شد، گفت: سالانه 950 هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود که حدود 370 هزار تن از این میزان پرورشی و مابقی آن دریایی است.

گفتنی است با توجه به اینکه میادین عرضه  آبزیان در استان‌های دیگر به خصوص استان‌های ساحلی وجود دارد، سهم عمده آبزیان در میادین تهران عرضه می شود.

وی با اشاره به مصرف سرانه کشور گفت: مصرف سرانه آبزیان در داخل کشور نسبت به متوسط جهانی پایین است ، بنابراین باید برنامه‌هایی را برای افزایش مصرف ماهی در سبد غذایی مردم به کار گیریم.

صالحی در ادامه بیان کرد: در واقع متوسط مصرف سرانه آبزیان در دنیا 20 کیلوگرم است در حالی که کشور ما با وجود 9 کیلوگرم مصرف آبزیان از نصف مصرف متوسط جهانی نیز پایین‌تر است و امیدواریم در برنامه آینده میزان مصرف را به متوسط جهانی برسانیم.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان یادآور شد: عرضه و تقاضا حرف اول را در بازار می‌زند ، از طرفی تلاش شیلات مبنی بر فراهم کردن شرایط لازم در سهولت ارتباط مصرف‌کنندگان با تولیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک رئیس سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری استان تهران بتوانیم میادین عرضه را جهت سهولت توزیع محصولات شیلاتی به دست مصرف‌کنندگان در این شهر افزایش دهیم.

**تهران دومین تولید کننده ماهیان زینتی در کشور

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران در این بازدید با بیان این مطلب گفت : استان تهران با وجود بیش از 25 میلیون قطعه ماهیان زینتی جایگاه دوم خط تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

منصوری با اشاره به ثبات قیمت‌ها گفت: در واقع ثبات قیمت‌ها در حوزه آبزی‌پروری تابع عرضه و تقاضا است و از طرفی باید با ایجاد مراکز جدید در این استان دسترسی مردم به محصولات شیلاتی را آسان‌تر کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار