افزایش 50 درصدی راندمان تولید با اجرای طرح پرورش تک گونه کپور

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی بیان داشت: رویکرد اجرای طرح پرورش تک گونه کپور ماهیان می‌تواند راندمان تولید در واحد سطح را افزایش دهد.

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ماهیان گرم آبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح آزمایشی پرورش تک گونه کپور ماهیان اظهار داشت: طرح پرورش تک گونه کپور ماهیان که به صورت آزمایشی و پایلوت در دو استان مازندران و گیلان اجرا شده یقین است درهر هکتار بین 25 الی 40 تن برداشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در واقع رویکرد اجرای این طرح در استخرهای بتونی و با حداقل آب مصرفی و کاهش هزینه‌ها می‌تواند راندمان تولید در واحد سطح را به بیش از 50 درصد افزایش دهد.

آقازاده در ادامه بیان کرد: سال گذشته 18 هزار تن صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس عراق، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان داشته‌ایم و گفتنی است 95 درصد از این میزان مربوط به کپور ماهیان بوده که همواره امیدواریم با رصد بازارهای جدید و کمک دولت بتوانیم صادرات این نوع ماهیان را افزایش دهیم.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: توسعه مکانیزاسیون، لایه روبی و اصلاح استخرها، سرمایه گذاری و ساماندهی بازارهای هدف می‌تواند علاوه بر افزایش سه برابری راندمان تولید افزایش اشتغال و صادرات را نیز به همراه داشته باشد.

 انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار