استقبال نکردن مردم از مطالعه کتاب به خصوص مهجور ماندن حوزه دفاع مقدس در بین مردم دلیلی شد تا نگارش حوزه دفاع مقدس تغییر چندانی را تجربه نکند.

سید قاسم یاحسینی نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه خبرهای خوشی از حوزه ادبیات نمی‌شنویم، گفت: شاید سال گذشته از تیراژ 700 و 1000 درباره کتاب سخن می‌گفتیم اما امروزه باید از تیراژ 200، 300 برای آن سخن بگوییم. بنابراین می‌توان گفت حال فرهنگ این روزها رو به وخامت است.

وی افزود: هم اکنون نویسندگی حوزه دفاع مقدس نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نکرده و حداقل اتفاق خاصی در این حوزه روی نداده است. هنوز هم نگارش حوزه دفاع مقدس بر همان پاشنه سابق خود، می‌چرخد و مانند گذشته پیش می‌رود. 

این نویسنده با اشاره به دلایل تغییر نکردن نویسندگی دفاع مقدس بیان کرد: مسائل غیرادبی از جمله مسائل سیاسی چون برجام که ذهن مردم را به خود مشغول کرده بود، تحریم‌ها و مشکلات پیش آمده در اثر آن، سبب شد نویسندگی دفاع مقدس تغییر چندانی نکند. مشکلاتی که نویسنده‌ها به دلیل اوضاع آشفته مالی با آن مواجه می‌شوند، نیز در این مسئله تأثیر می‌گذارد.

یاحسینی ادامه داد: استقبال نکردن مردم از مطالعه کتاب به خصوص مهجور ماندن حوزه دفاع مقدس در بین مردم دلیلی شد تا نگارش حوزه دفاع مقدس تغییر چندانی را تجربه نکند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار