براساس مقررات شکار و تجارت کوسه دم سفید، پوربیگل و 3 نوع سرچکشی بدون داشتن مجوز و گواهینامه لازم ممنوع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور حفاظت از انواع کوسه ماهیان صید، حمل، نگهداری و فروش گوشت و باله انواع این گونه ارزشمند در آب‌های خوزستان بدون داشتن مجوز قانونی ممنوع می باشد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده بیان داشت: در آخرین نشست کنوانسيون بين‌المللی گونه‌های در معرض خطر در تایلند، ممنوعیت صید چندگونه از کوسه ماهیان مورد توافق همه اعضاء قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تخمین‌های علمی در موردکوسه ماهیان حاکی است که هر ساله حدود ۱۰۰ میلیون کوسه شکار می‌شود و عامل اصلی آن تقاضای گسترده در بازار هنگ کنگ و چین برای سوپ بال کوسه است.

لاهیجان زاده اظهار داشت: سپرماهی مانتا هم که به خاطر آب‌شش آن در پزشکی سنتی چینی کاربرد دارد در این فهرست قرار می‌گیرد و تجارت کلیه این گونه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان ممنوع خواهد بود، مگر آنکه با مجوز رسمی سازمان‌های مشخص دولتی انجام شده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از کلیه صیادان، سردخانه‌داران و کارخانجات صنایع تولید مواد غذایی درخواست کرد تا ضمن رعایت این قانون، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

براساس مصوبه شماره 380 شورای‌عالی حفاظت محیط زیست مورخ 29 دی ماه 1393 و به استناد بند ج ماده 3 قانون شکار و صید، جریمه صید غیر مجاز انواع کوسه ماهیان 300 میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: خوزستان ، صید ، کوسه ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.