در هفت ماهه نخست امسال، فوت ناشی از حوادث ترافیکی در استان چهارمحال و بختیاری 21.6 درصد کاهش یافت.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: در هفت ماهه امسال 131 نفر در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال 21.6 درصد کاهش دارد.

منصور فیروزبخت افزود: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی هفت ماهه گذشته در این استان، 36 نفر زن و 95 نفر مرد بودند.

وی اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی چهارمحال و بختیاری در این مدت با 105 مورد در جاده های برون شهری و 18 مورد در مسیرهای درون شهری، 6 مورد در جاده های روستایی و 2 مورد مربوط به جاده های خارج استان بوده است.

فیروز بخت گفت: در این مدت، دو هزار و 259 مصدوم حوادث ترافیکی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد، 671 نفر زن و یک هزار و 588 نفر مرد بودند.

وی افزود: آمار مصدومان حوادث ترافیکی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.7 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مدت 14 مورد فوتی به دلیل غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده که همگی مرد بودند.

فیروز بخت افزود: آمار مرگ ناشی از غرق شدگی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

وی اظهار کرد: دراین مدت 5 مورد فوت (دو زن و سه مرد) به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 مورد رشد داشته است.

فیروزبخت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد فوت ناشی از گازگرفتگی به این اداره کل ارجاع نشده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 4 مورد مرگ (سه نفر زن و یک نفر مرد) به دلیل گاز گرفتگی به پزشکی قانونی ارجاع شده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت یک مورد فوت (زن) به دلیل سوختگی به پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

وی همچنین از معاینه 18 جسد به علت مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر (یک نفر زن و 17 نفر مرد) در استان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 14.3 درصد کاهش داشته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.