ساخت پل و جاده دسترسی به روستای احمدآباد از توابع بخش رودشت شهرستان لردگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، از آغاز عملیات احداث یک دستگاه پل با سازه بنتی به دهانه 8 متر و بهسازی جاده روستای احمدآباد خبر داد.

روح الله غلامی افزود: هزینه ساخت پل و بهسازی جاده ارتباطی این روستا 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی، عملیات اجرایی این پل با جدیت در حال پیگیری است و تلاش می شود تا قبل از فصل زمستان بهره برداری شود.

وی ادامه داد: ایمن سازی، ساخت ابنیه های فنی، بهسازی و ساخت جاده با هدف رفع مشکلات و بهبود تردد مردم بخصوص در مناطق محروم از مهم ترین برنامه های اداره کل راه و شهرسازی است.

غلامی تصریح کرد: توجه ویژه مسوولان استان در احداث این پل و جاده دسترسی، به سال ها چشم انتظاری مردم روستا در طی سال های گذشته پایان داد.

روستای احمدآباد از توابع شهرستان لردگان حدود 25 خانوار دارد و بخشی از جاده دسترسی به این روستا از بستر رودخانه ارمند می گذرد .

 هر ساله با اولین بارندگی در فصل زمستان و به دلیل ایجاد سیلاب های فصلی، این مسیر مسدود و تردد اهالی روستای احمدآباد دچار مشکل می شود، گاهی به دلیل زیر آب رفتن جاده و عدم امکان تردد، مدرسه روستا تعطیل می شود.

  شهرستان لردگان، با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

رودخانه های خرسان و ارمند از سرشاخه های اصلی کارون، در شهرستان لردگان جریان دارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.