همایش سراسری ارتقاء کیفیت آموزش علوم پزشکی و توسعه آموزش EDO امروز در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین دفاتر توسعه آموزش EDO برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی در نخستین همایش سراسری ارتقاء کیفیت آموزش توسعه EDO علوم پزشکی که امروز با حضور مسئولین دفاتر توسعه آموزش EDO و با هدف ارتقاء کیفیت در حوزه علوم پزشکی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف حوزه علوم پزشکی گفت: اهداف حوزه علوم پزشکی یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاء کیفیت آموزش است که در چند دهه اخیر از دو نفر در حال حاضر به بیشترین حد خود رسیده است و یکی از حوزه‌هایی که در این مورد به بهره‌برداری رسیده است EDC که مرکز مطالعات و توسعه آموزش نام گرفت که این حوزه شکل واقعی و منسجم را به خود گرفته است که ارتقاء کیفیت از طریق وزارت بهداشت تجزیه و تحلیل فراوان شده که در مقابل به همه اینها عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به کارآیی EDC و حوزه EDO در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در EDC کار مطالعاتی و برنامه ریزی انجام می‌شود که دفاتر اجرایی و کمیته ها موظفند آن را انجام دهند تا اعضای هیئت علمی توانمندی را ارائه دهند که کدامیک به روز هستند و کدام یک مشمول  آئین رکود علمی و اقتصادی هستند.

دکتر ابطحی تصریح کرد: در حوزه EDO  پنج کمیته باید راه‌اندازی شود تا یک EDO موفق داشته باشیم. کمیته پژوهش و آموزش، کمیته توسعه فناوری EDO، کمیته توسعه سلامت، کمیته روابط بین‌الملل، اداری و آموزشی که هر واحدی با تلاش خود فعالیت این مجموعه منسجم را در بر می‌گیرد و این حوزه با همکاری سایر مدیران چه در وزارت بهداشت ، چه درآموزش و دیگر حوزه‌ها را به جلو می‌برند و پیشرفت می‌کنند که در طول زمان مشخص باید به نتایج بالایی برسیم.

وی بیان کرد: دانشگاه به عنوان یک قطب شده است که همه اقدامات و ابلاغ‌ها دست خود دانشگاه است یعنی به راحتی می‌توانیم طراح سوال امتحانات برای همه دانشگاه‌ها باشیم در این صورت است که با رنکینگ بالا می‌توانیم آموزشی قابل قبول و قابل ارائه داشته باشیم. 

معاون آموزش علوم پزشکی اذعان داشت: آخرین مرحله ارزیابی بیمارستان‌ها که در رنکینگ EDO انجام می‌شود درحال حاضر رنکینگ بیمارستان‌ها رنکینگ خوبی نیست و رتبه پایینی دارد که با تلاش شما باید به یک ارزیابی قابل قبول برسیم ما می‌خواهیم کارنامه‌ای که درآخر دست ما می‌رسد کارنامه افتخار آمیز باشد و واقعیت امر این است که از نظر وضعیت، وضعیت مناسبی در رنکینگ نداریم و در دانشگاه آزاد اسلامی حدود 70 رشته هستند که جایگاه مشخصی در دانشگاه به دلیل رنکینگ ندارند و باید دانشگاه را ترک کنند. 

هر دانشگاه علوم پزشکی موظف است EDO داشته باشد
دکتر ادهمی مدیر کل مرکز توسعه آموزش دانشگاه در ادامه گفت: فعالیت رسمی EDO از سال 94 به طور رسمی شروع شده است که فعالیت‌های روز افزونی تا به الان داشته است. 

ادهمی تصریح کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی موظف است که یک حوزه EDO داشته باشد ولی اینطور نیست و الان ما نخستین دانشگاهی هستیم که EDO را گسترش دادیم در همه کشور دانشگاه‌های غیر پزشکی داریم که در حال حاضر واحد پزشکی و دندانپزشکی تهران وابسته به دانشگاه غیر پزشکی است. 

وی اظهار داشت: دانشگاه‌هایی که وابسته به دانشگاه غیر پزشکی هستند باید EDO داشته باشند که EBC بازوی توانمند، مغز متفکر مسئول برنامه‌های آموزشی و موتور محرکه دانشگاه است که EDO را در زیر مجموعه خود دارد از همه دانشگاه‌ها خواستاریم که EDO های خودشان را معرفی کنند. 

تلاش برای یک برنامه EDO یکپارچه و همگام در سراسر کشور
دکتر صدری مدیر EDC دانشگاه آزاد اسلامی با به فعالیت‌های EDC در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: تنها هدف ما هماهنگ کردن EDO با یکدیگر و چیدن یک برنامه کلی در EDC چیده شود. 
یک برنامه ریزی سالیانه در واقع برنامه‌ای است که EDOها را پیگیری کنند و همراه باEDC کار را پیش ببرند و رابطه بین کشورها را منسجم کنند.

وی ادامه داد: رنکینگ دانشگاه‌ها از طریق EDC ها انجام خواهد شد که برنامه EDO یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشور باید داشته باشیم تا بتوانیم آن را رصد کنیم. 

دکتر صدری عنوان کرد: برنامه‌های EDC از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه انجام می‌شود که یک مورد از برنامه EDC  این است که EDC را مجازی سازی کند به طوری که بخشی از آموزش به صورت مجازی ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: تنها موردی که EDC بیشتر به آن توجه شده سطح ارتقاء منابع انسانی در بخش آموزش عالی سلامت است که ارزشیابی آن توسط معاونین و تمامی گروه‌های پزشکی انجام می‌گیرد و گزارش کار به EDC ارائه می‌شود‌. از نظر کیفیت جزء دهمین کشور و آخرین رنکینگ بین‌المللی هستیم که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی را در این حوزه پرورش دادیم و رتبه 120 از 130 کشور جهانی در حوزه نوآوری و پژوهش را کسب کردیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار