ترکیبی از نظام پزشکی و پزشکی قانونی امکان تعیین میزان دیه‌ای را که پزشک مقصر، ضامن پرداخت آن خواهد بود‌، دارند.

دکتر محمد رضا خردمند عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با ابراز اینکه ترکیبی از نظام پزشکی و پزشکی قانونی امکان تعیین میزان دیه ای را که پزشک مقصر ضامن پرداخت آن خواهد بود‌، دارند، خاطرنشان کرد: در تهران به علت تعدد بسیاری پرونده‌ها در دادسرای جرایم پزشکی، از ابتدا سازمان پزشکی قانونی، واحد ویژه ای تحت عنوان اداره کمیسیون های پزشکی قانونی بسته به نوع شکایت‌ها را تشکیل داد.

وی ادامه داد: از آن جایی که پزشکی قانونی در کمیسیون حضور دارد، تعیین دیه در همان جلسه صورت خواهد گرفت و نهایتا هیات کارشناسی در سازمان پزشکی قانونی اظهار نظر خواهد کرد که آیا قصور رخ داده یا خیر و در صورت مثبت بودن پزشک ضامن چه مقدار از دیه خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در حال حاضر تمهیدات و تشکیلاتی را به وجود آورده که هیات های انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ هم بتوانند کارشناسی پرونده هایی که در دادسرای جرایم پزشکی است را انجام داده و در اختیار دادسرا قرا دهند، اظهار داشت: امیدواریم که این موضوع در تهران هم رایج شود.

خردمند اضافه کرد: به این معنا که دادسرای جرایم پزشکی از سازمان نظام پزشکی نظریه کارشناسی بخواهد و در تهران هم پزشکان برای رسیدگی به شکایت هایشان، به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.