مسکو ارائه هرگونه پیش‌نویس را درباره نشست سوریه تکذیب کرد

وزارت خارجه روسیه آماده کردن هرگونه پیش‌نویس سندی را برای نشست بین‌المللی درباره سوریه، رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه آماده کردن هر گونه پیش‌نویس سندی برای نشست بین المللی درباره سوریه را، که چند روز دیگر در وین برگزار خواهد شد، تکذیب کرد.  

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «این اطلاعات با واقعیت سازگاری ندارد.»  

این درحالی است که پیش نویس سندی که رویترز روز سه شنبه به دست آورد نشان می‌دهد روسیه می خواهد دولت و معارضان سوریه در خصوص آغاز روند اصلاح قانون اساسی، که تا 18 ماه زمان نیاز خواهد داشت، و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برگزار خواهد شد، توافق کنند.   

روسیه این پیش نویس را که 8 بند دارد پیش از دور دوم مذاکرات چندجانبه در خصوص سوریه در وین که این هفته برگزار خواهد شد تدوین کرده است.  

بر اساس این سند، «رئیس جمهور منتخب سوریه، که از طرف مردم انتخاب می شود، وظیفه فرماندهی عالی نیروهای مسلح را عهده دار خواهد بود و بر دستگاههای ویژه و سیاست خارجی نظارت خواهد کرد.»   

این پیشنهاد می گوید طرف‌های سوری باید درباره این اقدامات در نشستی که سازمان ملل متحد در آینده برگزار خواهد کرد توافق کنند.   

زاخارووا در ادامه افزود: مسکو بر دو مسئله اصلی در نشست وین متمرکز خواهد شد.  

وی اضافه کرد :« اول درجه بندی و شناخت کسانی که باید آنها را در سوریه و منطقه تروریست بدانیم و دوم تدوین فهرستی از نمایندگان مخالفان سوریه که می توانند با دمشق مذاکراتی انجام دهند.»   



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار