تشکیل حلقه‌ قدرتمند بین شرکت‌های دانش‌بنیان مراکز صنعتی و دانشگاه‌ها پایه و اساس رسیدن به انرژی‌های پاک است.

 دکتر مکنوح رئیس دفتر توسعه پایدار در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما به دنبال انرژی‌های سبز و بی‌خطر هستیم و توسعه‌ی پایدار و بازیافت خاک آب از اهداف اصلی ماست که به این وسیله بتوانیم با منابع کمتر به تولیدات بیشتر دست یابیم.

وی در ادامه افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد و آب باید به سرعت جایگزین انرژی‌های فسیلی شوند، زیرا علت اصلی گرم شدن زمین co2 حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی است.

 دکتر مکنوح با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان بیان کرد: به خاطر شرایط اقلیمی کشورمان بیشترین تغییرات در دمای هوا در این منطقه از جهان رخ می‌دهد و البته در کشور ما یکسری فعالیت‌ها در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک شده ولی به حد مطلوب نرسیده است.

وی در ادامه افزود: این فعالیت‌ها حتماً باید تحت حمایت 100درصدی دولت و زیر نظر و نهادهای ذی‌ربط انجام شود که بتوانیم در یک بازه‌ی زمانی مشخص به هدف مطلوب دست یافته و دراز مدت از آن استفاده کنیم.

دکتر مکنوح درباره سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه گفت: نوک پیکان اصلی این فعالیت‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و باید با تشکیل حلقه قدرتمندی با دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی به تجاری‌سازی این گونه انرژی‌ها کمک کنند و اگر این مراکز با هم همکاری کنند ما در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به نتیجه دلخواه می‌رسیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: دانش بنیان ، انرژی ، فسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار