سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای نگرانی خود را از برچسب‌گذاری محصولات صهیونیستی از سوی اتحادیه اروپا ابراز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای‌نت‌نیوز، چندین سناتور آمریکایی سه‌شنبه با نوشتن نامه‌‌ای، نگرانی خود را از برنامه‌های اتحادیه اروپا درخصوص برچسب گذاری محصولات تولید شده در سرزمین‌های اشغالی ابراز کردند.

این نامه که به امضای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان رسید، از رژیم صهیونیستی به عنوان "اصلی‌ترین متحد (آمریکا) و تنها دموکرات راستین خاورمیانه" یاد کرده است.

این اقدام در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای برچسب‌گذاری محصولات مذکور صورت گرفت. "بنیامین نتانیاهو،" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم اعلام کرد "حافظه تاریخی ما هنوز هم زمانی را که اروپایی‌ها محصولات یهودی را برچسب دار کردند به یاد دارد و می‌دانیم چه اتفاقی افتاد."

در نامه سناتورها آمده است: "ما در جایگاه متحدان و حامیان اسرائیل و نمایندگان منتخب مردم آمریکا، خواهان اجرایی نشدن این سیاست (برچسب دار شدن محصولات) که به نوعی تحریم اسرائیل است، هستیم."

هیئت‌های پارلمانی در هفته جاری به اروپا رفتند تا مانع عملی شدن این تصمیم اتحادیه اروپا شوند. معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد طرح برچسب‌گذاری "به وضوح اسرائیل را غیرمشروع جلوه می‌دهد."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار