بسیاری از دختران جوان برای رسیدن به آرامش روحی عروسک بازی می‌کنند.

وقتی عروسک‌ جای فرزند را می‌گیرد!به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ مریم معصومی :

(سلام ‌عجیجم ..... تو چقدر ‌خوشجلی..... ‌عسیسم........بله)

تعجب نکنید این‌ها صحبت‌های یک کودک نیست، بلکه صحبت‌های دخترهای جوانی است که در سن بزرگسالی به عروسک بازی روی می‌آورند.

برای بسیاری از دختران بزرگسال عروسک وسیله‌ای برای برقراری ارتباط و تبادل احساسات و همچنین عاطفه شده است.

در حال حاضر دخترانی هستند که زمان زیادی را با عروسک‌هایشان می‌گذرانند و وابستگی زیادی بین آن‌ها برقرار می‌شود، اما به راستی این وابستگی به عروسک آن هم در سن بزرگسالی از کجا ‌نشأت می‌گیرد.

**دلربایی عروسک‌های ویترینی

زمانی که دختران جوان از جلوی ویترین مغازه‌ها و عروسک فروشی‌ عبور می‌کنند دلشان می‌خواهد عروسک ‍‌زیبایشان را بخرند و اتاقشان را با عروسک‌های رنگارنگ پر کنند؛ شب‌ها آن را در آغوش بگیرند و دلشان نمی‌آید حتی یکی از آن‌ها را به دختر بچه‌ای هدیه دهند.

المیرا 23 ساله دانشجوی مدیریت درباره‌ی علاقه‌اش به عروسک می‌گوید: من زمانی که در داخل خانه تنها می‌شوم با عروسکم بازی و حتی درددل می‌کنم و آنقدر وابستگی ام به آن زیاد است که حتی آن را باخود به مسافرت می‌برم.

** به جای فرزند آوری عروسک گردانی می کنند

دخترانی که در سن بزرگسالی عروسک بازی می‌کنند به طور معمول مورد تمسخر خانواده واقع می شوند، اما باز هم برایشان اهمیت ندارد و دل کندن از یکایک این عروسک‌ها برایشان سخت است.

برای بسیاری از این دخترها هریک از عروسک‌هایشان حکم یک فرزند را دارد و آن‌ها بهترین مکان اتاقشان را به این عروسک‌ها اختصاص می دهند.

نگین 27 ساله درباره‌ی شدت علاقه اش به عروسک می‌گوید: در دوران کودکی خانواده به دلیل مشکلات مالی نتوانستند عروسک مورد علاقه‌ام را خریداری کنند و این امر موجب شده در بزرگسالی همچنان به عروسک بازی علاقمند باشم و مشکلات فراوانی را در زندگی زناشویی بوجود آورد.

** وقتی عروسک جای فرزندتان را می‌گیرد!

دختران جوانی هستند که به جای فراگیری راه و روش زندگی و علاقه به همسرداری و فرزندآوری با کثیفی لباس عروسکشان ناراحت می‌شوند مثل اینکه واقعا بچه‌ی خود را از دست داده باشند، عروسک خود را در مسافرت همراه خود می‌برند، موهایشان را شانه می زنند و لباس‌هایش را هم عوض می‌کنند تا تکراری نباشد و اگر عروسک قابلیت بیمار شدن را داشت به طور حتم سریع آن را بهترین پزشک می‌رساندند.

دکتر مجید هداوند روانشناس درباره ی عروسک بازی دختران جوان می‌گوید: یکی از عواملی که دختران عروسک بازی می‌کنند، اضطراب و استرس‌های درونی و کمبود اعتماد به نفس است و چون عروسکها حالت گوش‌دهنده دارند و به درددل آن‌ها گوش می‌دهد از این رو وابستگی فرد به عروسک زیاد می شود.

** علاقه‌ی کودکانه به عروسک

علاقه به عروسک در سن بزرگسالی جرم نیست، اما میزان علاقه آن مهم است. اگر در سن بزرگسالی فرد با عروسکش درددل کند و وابستگی کودکانه را در ذهن خود پرورش دهد باید نسبت به رفتار او نگران شد با افزایش اعتماد به نفس دختران جوان و با کم کردن وابستگی کودکانه‌ی آن‌ها به عروسک می‌توان از شدت علاقه‌ی این دختران به عروسک‌های بی‌جان کاست.


انتهای پیام /

برچسب ها: عروسک ، دختر ، بازی ، عشق ، دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
من خدا رو شکر دوران بچگیم همه نوع عروسکی داشتم عروسکهایی که الان لنگش تو بازار نیست! منتها چون از سر نادانی همه رو داغون کردم و الان هیچکدوم رو ندارم بنوعی عذاب وجدان مبتلا شدم و به هر قیمتی که شده عروسک میخرم! ولی وقتی میبینم که هیچکدوم از عروسکای امروزی به خوشکلی و کارایی عروسکای خودم نیستن دلم شدیدا میگیره!!!یاد عروسکای دهه شصت بخیر!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۷ دی ۱۳۹۴
من یه دختر هجده سالم....عروسکای خواهر کوچیکمو برمی دارم البته یواشکی...برا هر کدوم یه اسم گذاشتم...انگار بچه هامن...نگرانشون میشم..شبا بیدار میشم پتو می زارم روشون...روزا باهاشون بازی می کنم..زهشون غذا میدم..می برمشون دسشویی...البته اینو هم می دونم که اعتماد به نفسم خیلی خیلی پایینه...اما نمی تونم تغییرش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
ی دختر اگر مادر بشه قطعا به دنبال عروسک بازی نمیره به شرط این که شرایط ازدواج براش فراهم باشه
وقتی همسری نباشه طبیعتا فرزندی هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
به همه چیز اشاره کردید جز به ذات و غریزه مادری که تو وجود هر دختری هست من خودم از همه بیشتر عروسک بازی میکردم اما وقتی بچه دار شدم دیگه به عروسکا نگاهم نمیکنم چون نیازم با مادری کردن برای یک انسان واقعی ارضا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
کمبود محبت-ارمان گرایی-اعتماد به نفس پایین............هم دلیلش میتونه باشه.ولی بعضی از عروسکا واقعا خوشگلن
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار