معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آغار اجرای طرح نظارت و ساماند هی فاضلاب تمامی بیمارستان ها دراین استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد عرفانی افزود: هم اکنون 62 بیمارستان در خراسان رضوی دایر است که نیمی از این تعداد در مشهد فعال هستند.

وی گفت: فعالیت این مراکز همراه با تولید زباله و فاضلاب بیمارستانی است لذا مدیریت و سالم سازی زباله های بیمارستانی اعم از عفونی و عادی در حال انجام است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: تنها تعداد معدودی از بیمارستان ها به سامانه اگو متصل هستند و بقیه بیمارستان ها فاضلاب خود را به چاه های جاذب تخلیه می کنند و حتی یکی از بیمارستان ها در مشهد اقدام به تخلیه فاضلاب خود به کشف رود می کند.

وی ادامه داد: روند نظارت و بازرسی تمامی بیمارستان ها آغاز شده و تاکنون شش بیمارستان اخطار ایجاد تصفیه خانه یا اتصال به سامانه اگو را دریافت کرده اند.

عرفانی گفت: در صورت عدم مدیریت و ساماندهی فاضلاب، با بیمارستان های متخلف حتی تا مرحله پلمپ و تعطیلی برخورد قانونی خواهد شد.

وی بر اینکه مدیریت فاضلاب بیمارستانی جنبه دیگری از تامین سلامت مردم است تاکید و بیان کرد: شناسایی بیمارستان های فاقد تصفیه خانه در حال انجام است و بدون هیچ چشم پوشی باید استانداردهای محیط زیستی در تصفیه فاضلاب های بیمارستانی رعایت شود.

معاون نظارت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی افزود: فاضلاب های بیمارستانی که وارد سامانه اگو می شوند با مسوولیت شرکت آب و فاضلاب در تصفیه خانه های فعال استانداردسازی می شوند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ بررسی و طرحی در زمینه سنجش و اندازه گیری میزان فاضلاب های بیمارستانی انجام نشده اما این فاضلاب دارای انواع آلودگی و عفونت هایی است که می تواند سلامت جامعه و محیط زیست را تهدید کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.