معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از پیشرفت 85 درصدی پروژه های آب روستایی در قالب مصوبات سفر دولت یازدهم به این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود پاپلی افزود: در سفر هیات دولت یازدهم به خراسان رضوی 199 پروژه در حوزه آب روستایی با اعتبار 210 میلیارد ریال مصوب شده است.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی 161 پروژه از کل پروژه های مصوب در این مدت پایان یافته است.پاپلی بیان کرد: در اجرای این پروژه ها احداث مجتمع های آب روستایی، حفر و تجهیز 17 حلقه چاه آب، احداث دو هزار و 400 متر مکعب مخزن و اجرای 122 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها مشکل کمبود آب در 31 روستای استان خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن 17 هزار و 450 نفر جمعیت برطرف شده است.

به گفته وی، در همین راستا تاسیسات 120 روستا ارتقا یافته و از هدر رفت سالانه 540 هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: 38 پروژه باقی مانده در قالب مصوبات سفر بیشتر مربوط به شهرستان های قوچان، کاشمر و خواف است.

پاپلی از تخصیص 50 درصدی اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه آبفار خراسان رضوی خبر داد و افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه های مربوطه 35 درصد بیشتر از تخصیص اعتبارات بوده است که این موضوع افزایش دیون دولت و طلب پیمانکاران را بدنبال داشته است.

وی بیان کرد: هم اکنون 110 میلیارد و 200 میلیون ریال از اعتبارات مصوبات سفر اختصاص یافته و مابقی هنوز تخصیص نیافته است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با خدمات رسانی به دو هزار و 397 روستا یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت روستایی این استان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.