کار‌شناسان تغذیهٔ دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از امروز به مدت سه روز در نشست و کارگاه‌های آموزش تغذیه در بحران به میزبانی کرمان شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این نشست سه روزه با حمایت دفتر سلامت بهبود تغذیه وزارت بهداشت و یونیسف به میزبانی کرمان با هدف تبین جایگاه تغذیه در بحران برپا شده است. 


دکتر نخعی افزود: در دنیا بحرانی‌ترین عامل مرگ و میر در پنجاه سال اخیر خشکسالی بوده نه زلزله و کشور و استان ما هم چون در شرایط خشکسالی قرار دارد پس تغذیه در این بحران اهمیت دارد لذا در این نشست به این موضوع در کارگاههای اموزشی پرداخته می‌شود. 
دکتر صالحی کار‌شناس دفتر بهبود تغذیهٔ وزارت بهداشت نیز گفت: سیاستهای کشاورزی با توجه به خشکسالی کشور ما باید تولید محصولات مورد نیاز با میزان اب کم باشد و از طرفی مردم چه در شرایط عادی چه بحران باید از همهٔ گروههای غذایی از جمله سبزیجات، میوه‌ها، غلات و... استفاده کنند. 

دکتر یارپرور نمایندهٔ یونیسف نیز گفت: در بحران از بارداری تا دو سالگی یعنی کودکان و مادران شیرده و باردار آسیب پذیرند و باید به طور ویژه از نظر تغذیه به ان‌ها توجه شود.

وی افزود: کودک تا شش ماه شیر مادر و سپس شیر مادر و غذای کمکی مثل فرنی و دیگر غذا‌ها استفاده می‌کنند و اکنون سبد غذای ما در زمان بحران کافی نیست و باید به محصولات این سبد غذایی از این پس توجه کافی شود که درحال برنامه ریزی در این مورد هستیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: تغذیه ، بحران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.