بانک جهانی هشدار داد در صورتی که تدابیری برای مقابله با گرما در سطح جهان اندیشیده نشود، تا سال 2030 بیش از یکصد میلیون نفر دیگر نیز به جمعیت فقیران در جهان اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی در گزارشی گفت: بدون سیاستهای صحیح برای مصون نگهداشتن اقشار فقیر از آب و هوای بشدت گرم و تغییرات اقلیمی، این امر باعث خواهد شد جمعیت آنها بشدت افزایش یابد.
در این گزارش آمده است که پایان دادن به فقر- یکی از 17 هدف تصویب شده سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر- محقق نخواهد شد مگر آنکه در جریان تلاش برای توسعه گرمای جهانی و تأثیرات آن بر اقشار تهیدست در نظر گرفته شود.
اما بر اساس گزارش منتشره، طرحهای بلند پروازانه برای کاهش انتشار تغییرات آب و هوایی با هدف حفظ افزایش دمای هوا در حد دو درجه سانتی گراد طبق توافق بین المللی، در عین حال باید خیال تهیدستان را از هرگونه پیامدهای منفی آن راحت کند.
«جیم یونگ کیم» رییس گروه بانک جهانی در بیانیه ای آورده است: تغییرات اقلیمی، شدید ترین تأثیرات را بر اقشار فقیر دارد و اکنون چالش ما مصون نگهداشتن دهها میلیون نفر از مردم از فقر شدید و مفرط است.
برآورد بانک جهانی در مورد اضافه شدن بیش از یکصد میلیون فقیر به جمعیت تهیدستان تا سال 2030، ورای 900 میلیون نفر جمعیت دیگر است که انتظار می رود در صورت کندگامی پیشرفت توسعه، در فقر مفرط زندگی کنند.
این بانک، جمعیت افراد فقیر را در جهان در سال جاری میلادی 702 میلیون نفر برآورد کرده است.
رییس بانک جهانی بهترین راه پیشرفت را تعیین یک استراتژی منسجم برای کاهش فقر و تغییرات اقلیمی دانست.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.