مدیرکل استاندارد استان تهران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که رقابتی باشد گفت: بدون تردید اساسی‌ترین عنصر در اقتصاد رقابت‌پذیر کیفیت است.

لزوم ایجاد پایگاه داده‌های کیفی در کشور/ کیفیت اساسی‌ترین عنصر اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران صبح امروز در مراسم روز ملی کیفیت گفت: سوالی که امروز ذهن فعالان این عرصه را به خود مشغول کرده این است که آیا در کشور می‌توان کیفیت را اندازه‌گیری کرد یا خیر چرا که واقعیت این است که هر موضوعی را که نتوان اندازه‌گیری کرد نمی‌توان بهبود داد و مدیریت کرد.

وی افزود: موضو دیگر در بحث کیفیت این است که ابزارها و منابع و روش‌ها و پتانسیل‌هایی که ما را در زمینه کیفیت تا به امروز همراهی می‌کرده آیا نیازها و انتظارات امروز و آینده ما را تأمین می‌کند یا خیر؟

بیات تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که رقابتی باشد و بدون تردید اساسی‌ترین عنصر در اقتصاد رقابت‌پذیر که قرار است مانند شمشیر برنده در صادرات عمل کند کیفیت است.

وی با انتقاد از عدم اندازه‌گیری دقیق کیفیت در کشور گفت: متأسفانه بسیاری از فعالیت‌هایی ک امروز در بهبود زندگی موثر هستند اندازه‌گیری نمی‌شوند و بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماع مرتبط با بخش خدمات و روش‌های انجام کار است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان تهران اگر اندازه‌گیری به صورت دقیق انجام شود و اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار بگیرد مسلما مردم در بسیاری از انتخاب‌های خود تجدیدنظر خواهند کرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در بخش صنعت خودرو و ساختمان و صنایع غذایی و کشاورزی چالش‌هایی وجود دارد و هم‌راستا نبودن آنها با یکدیگر و گزارشات متناقض کیفی در ارتباط با اندازه کیفیت کالا و خدمات و پایین بودن سطح رقابت‌پذیری محصولات داخلی و همچنین آمار بالای تصادف در کشور بیانگر این است که باید به کیفیت توجه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود بهبود فرهنگ مصرف و توسعه زیرساخت‌ها و توسعه استانداردسازی را از اولویت‌های ملی کیفیت در ایران عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران تأکید کرد: باید شورای راهبرد ملی کیفیت در کشور شکل بگیرد و دبیرخانه کمیته راهبری ملی کیفیت تشکیل شود و در کنار آن باید پایگاه داده‌های کیفی کشور نیز ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار