مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق گفت: امروزه بیسوادی، فقر و تخریب محیط زیست به عنوان سه خطر برای آینده جامعه مطرح است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی عبدالعلی زاده  در آیین افتتاح دو باب مدرسه خیرساز در ارومیه افزود: زندگی ناپایدار را با سوادآموزی و آموزش می توان به زندگی پایدار تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در عصر جهانی شدن، دانایی اصل توسعه است و کسی تنها به زور بازو موفق نخواهد شد، گفت: آنچه در اطراف ما رخ می دهد جنگ نیست، بلکه تسویه حساب ابرقدرت ها با هم است.

عبدالعلی زاده اظهارکرد: مدرسه سازی یک حسنه جاری است، در مدرسه های خیرساز کودکان بسیاری به انسان های بزرگ تبدیل می شوند و با تزکیه روح و روان خود در جهت خدمت به مردم گام برمی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در آیین آغاز بهره برداری از مدرسه های خیرساز در منطقه سیلوانای ارومیه گفت: آخرین آمار بیانگر این است که آذربایجان غربی در تراکم کلاسی رتبه 27 کشوری را دارد.

فریدون سیدمصطفوی افزود: تراکم کلاسی در استان 24.7 نفر بوده و ضریب بهره برداری یا همان تک نوبتی یا دو نوبتی بودن نیز 2 است که با این حساب از برخی کلاس ها و مدارس بیش از دو بار در روز استفاده می شود.

وی ادامه داد: آموزش وپرورش استان در تشکیل کلاس ها از 314 کانکس استفاده می کند که این کانکس ها محیط مطلوبی برای یادگیری نیست.

سیدمصطفوی با اشاره به بالا بودن آمار بیسوادی در استان گفت: آذربایجان غربی رتبه 28 در شاخص سواد را دارد و در منطقه سیلوانای ارومیه از هر چهار نفر یک نفر بیسواد است.
در آیین افتتاح مدارس در منطقه سیلوانی ارومیه دو مدرسه خیرساز در روستا های شکل آباد و گردیک به بهره برداری رسید.

این روستاها در 60 کیلومتری ارومیه و در نقاط مرزی و کوهستانی واقع شده اند.

این دو مدرسه یکی به مساحت 1500 متر و دیگری به مساحت 1800 متر مربع و در قالب 10 کلاس درس احداث شده است.

شهرستان ارومیه پنج منطقه آموزش وپرورش شامل نواحی یک و 2 ارومیه، سیلوانا، صومای بردادوست و انزل دارد.

این شهرستان دارای حدود 160 هزار دانش آموز است.

انتهای پیام /

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار