از بهمن ماه سال 93 تا کنون 10 هزار زوج نابارور برای درمان به مرکز تخصصی امید رویان اراک مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مسئول مرکز تخصصی امید رویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: با تشکیل پرونده چهار هزار و 500 زوج نابارور در این مرکز ، مراحل مختلف درمان ناباروری انجام شده و نیازی به مراجعه به استان های دیگر نیست.

دکتر غفارزاده افزود : در این مدت هفت نوزاد در کلنیک تخصصی امید رویان اراک متولد شده اند که این تعداد امیدوار کننده است .

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده 50 درصد علل ناباروری از نظر علمی در مردان، 40 درصد زنان و 10 درصد عوامل ناشناخته ژنتیکی است، گفت : علل ناباروری مردان در مراجعات این مرکز بیشتر است که باید پژوهش علمی برای آن انجام شود.

مسئول مرکز تخصصی امید رویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود : زوج های نابارور برای مراحل درمانی انتقال و تشکیل جنین حداقل باید بین سه تا پنج میلیون تومان هزینه کنند که این رقم در شهرهای دیگر بالاتر است و اگر چتر حمایتی بیمه ها ایجاد شود زوج های بیشتری تمایل برای درمان پیدا می کنند.

غفار زاده ، آزمایشگاه ژنتیک برای تشخیص بیماری ژنتیکی قبل از انتقال به بدن مادر را از نیاز های این مرکز عنوان کرد.

مرکز تخصصی امید رویان اراک  از بهمن ماه سال 93 پذیرای نخستین زوج های نابارور برای درمان شد که اولین نوزاد آن در شهریور امسال به دنیا آمد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: اراک ، رویان ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
ازمایشاتی ازقبیل ازمایش اسپرم برای افراد مجرد دراین مرکز انجام میگیره؟؟؟یافقط مخصوص زوج هاست