تیم ملی والیبال نشسته بانوان به پارالمپیک اعزام می شود

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران که از رقابت های پاراآسیایی اینچئون موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده بود، همراه با کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران عازم ریو خواهد شد.

به گزراش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان لیلی توکلی، نایب رئیس انجمن والیبال معلولین با اعلام این خبر گفت: سهمیه حدود یکسال پیش و از مسابقات پاراآسیایی اینچئون بدست آمد و با اعلام حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون، تیم بانوان نیز برای اولین بار پارالمپیکی می شود.

وی افزود: اولین مرحله اردوی آمادگی بانوان ملی پوش نیز اخیرا به میزبانی شهر دیزیچه در استان اصفهان برگزار شد که در واقع به دو منظور بود؛ هم اولین مرحله از سلسله اردوهای آمادگی ریو و هم جهت آمادگی حضور در مسابقات جام بین قاره ای که اسفند ماه سال جاری به میزبانی چین برگزار می شود.

توکلی خاطر نشان کرد: اولین مرحله اردو با حضور 20 بازیکن منتخب از تیم اعزامی به اینچئون و نیز منتخب اردوی تیم ملی جوانان زیر 25 سال که اخیرا در تهران برگزار شده بود، تشکیل شد و با توجه به اینکه پس از مسابقات پاراآسیایی اینچئون، این اردو اولین تمرینات رسمی ملی پوشان محسوب می شد.

نایب رئیس انجمن والیبال معلولین در ادامه گفت: اردوی برگزار شده بسیار عالی بود و از همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان دیزیچه و نیز شرکت فولاد آلیاژی اصفهان که در برگزاری این اردو با انجمن همکاری داشتند و میزبانی تیم ملی را بر عهده گرفتند، بسیار قدردانی می کنم. ضمن اینکه از لحاظ فنی به خصوص تاکتیک ها بسیار خوب کار شد و توانستیم نکات مورد نظر را به بازیکنان انتقال دهیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: حضور آقای فرید صائبی به عنوان مدیرفنی در کنار تیم بانوان اتفاق بسیار خوبی است و با تجربه ی خوبی که در میادین مختلف جهانی و پارالمپیک دارد و همین طور رصد آنلاین شرایط والیبال نشسته دنیا، کمک بزرگی به بانوان در خصوص بهبود عملکردشان در زمینه تکنکیها و تاکتیک ها کرده است.

توکلی گفت: پیش از اعزام به مسابقات پارالمپیک ریو، اسفند ماه سال جاری مسابقات جام بین قاره ای را در کشور چین پیش رو داریم که از هر قاره، دو تیم قهرمان و نایب قهرمان در آن شرکت می کنند و از آسیا نیز تیم های ایران و چین حضور دارند. این مسابقات فرصت بسیار مناسبی است تا ضمن رویارویی با بهترین تیم های هر قاره و کسب آمادگی بیشتر برای پارالمپیک، کلاس بندی ورزشکاران جدید نیز مورد تایید قرار بگیرد و برای پارالمپیک با آمادگی کامل اعزام شویم. ضمن اینکه حضور در این مسابقات در ارتقای رنکینگ جهانی تیم ملی بانوان نیز موثر است.

اولین مرحله تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان از 7 تا 13 آبان ماه به میزبانی شهرستان دیزیچه در استان اصفهان برگزار شد.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار