اولین سوگواره تعزیه در شهرستان زرندیه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه که از تاریخ 14 آبان ماه شروع شده تا 22 آبان همزمان با دهه سوم محرم در محل مهدیه صاحب الزمان شهر مامونیه برگزار می شود.

جوانمرد افزود : این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش باوفای آن حضرت، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا و همچنین شناسایی و ساماندهی گروه های تعزیه شهرستان زرندیه در قالب ده گروه ازشهر های مختلف زرندیه برگزار می شود.

وی هنر تعزیه را یکی ازگونه های هنرهای نمایشی عنوان کرد و گفت: این هنر به علت ارتباط تنگاتنگ و نفس به نفس با مخاطبان از قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه : راه اندازی انجمن تعزیه شهرستان، شناسایی و سازماندهی گروههای تعزیه و تجلیل و تکریم تعزیه خوانان پیشکسوت و توانمند را از برنامه های این اداره در این زمینه عنوان کرد.

جوانمرد در ادامه افزود: بیش از 30 گروه تعزیه خوانی که به دو زبان فارسی و ترکی در شهرستان فعالیت می نمایند شناسایی شده اند که درصدد ان هستیم با تشکیل بانک اطلاعاتی تعزیه خوانان شهرستان زرندیه نسبت به ساماندهی تعزیه در شهرستان اقدام کنیم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: اراک ، زرندیه ، سوگواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.