جشنواره تئاتر فجر پس از یک سال وقفه در ایام الله دهه فجر امسال همزمان با تهران در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در مشهد همزمان با ایام دهه فجر پس از یک سال وقفه خبر داد و گفت: این جشنواره سال گذشته در هیچ استان کشور برگزار نشد اما امسال با رایزنی‌های صورت گرفته همزمان با ایام دهه فجر جشنواره تئاتر فجر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ناصر نبی زاده همچنین افزود: سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز همزمان با دهه فجر در مشهد برگزار می‌شود و در این دوره از جشنواره علاوه بر اکران فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد، نقش سینماگران برجسته خراسانی در سینمای کشور بررسی می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان دبیر کمیته سینمایی جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است، گفت: با انتخاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیرکمیته سینمایی جشنواره فیلم فجر، سیاست‌های برگزاری این جشنواره در استان‌های کشور برنامه ریزی شده‌است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مهمترین برنامه‌های تدوین شده در نیمه دوم امسال را آغاز اجراهای عمومی تئاتر از 5 آبان ماه تا پایان امسال دانست و تاکید کرد: همزمان با 5 آبان، تئاتر نقل نامه عاشقی که با محوریت عاشورایی است به روی صحنه می‌رود.

نبی زاده برگزاری جشنواره تئاتر "میثاق" را از دیگر جشنواره‌های قابل برگزاری در نیمه دوم امسال دانست و گفت: این جشنواره با محوریت دفاع مقدس به میزبانی شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دو سوگواره تعزیه در شهرستان‌های‌کاشمر و سبزوار در ماه صفر برگزار و در این سوگواره‌ها به مباحث تعزیه به صورت تخصصی و پژوهشی پرداخته می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری نهمین جشنواره فیلم عکس خراسان رضوی پس از یک وقفه 6 ساله خبر داد و گفت: نهمین جشنواره فیلم عکس خراسان رضوی دی ماه امسال در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.