تهران با برخورداری از سهم زیادی در عرصه صنایع کشور روزانه جمعیت زیادی را به سوی خود سرازیر می‌کند.

آماده////////  لطفاً جای خالی را این بار پر نکنید!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گویا تمام امکانات و فرصت‌های شغلی یک جا در شهر تهران متمرکز است و داشتن شغلی مناسب در شهرستان‌های اطراف پایتخت وابسته به شهر تهران شده، استان تهران دارای 16 شهرستان مستقل است که باید در هر کدام از آن ها امکانات لازم و فرصت‌های شغلی وجود داشته باشد که برای جمعیت مکفی باشد.

اما تمام سازمان‌های ادرای-سیاسی در کلان شهر تهران گنجانده شده است و هر روز جمعیت کثیری را وادار به مهاجرت روزانه و صرف هزینه‌هایی می‌کند. هزینه‌هایی که شاید با درآمد آن ها تطابق نداشته باشد به عبارتی درآمد با سود نخواند و برای این جمعیت تبدیل به ضرر شود.

روزانه شاهد آن هستیم که عده‌ای برای انجام درمان، عده‌ای برای رسیدن به موقع سر کار خود و سایر امور روزمره از شهرستان‌های استان تهران مانند شهریار، رباط کریم به سمت تهران سرریز می‌شوند و خود این مهاجرت روزانه مشکلاتی را پدید می‌آورد و 2 حجم ترافیکی سنگینی را ایجاد می کند و وسایل نقلیه‌ای که آلودگی شهر تهران را افزایش می‌دهد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: به طور طبیعی افزایش مهاجرت‌ها در گسترش حاشیه نشینی تاثیر گذار خواهد بود و  بهره گیری از امکانات مطلوب‌تر رفاه، استقلال و معیشت از مولفه‌هایی  است که انگیزه مهاجرت را تشدید می‌کند و جوانان جویای کار ناچارند برای بهره گیری از فرصت‌های شغلی هر چه بیشتر به سوی کلان شهرها سرازیر شوند.

علاوه بر مهاجرت‌های روزانه که به سمت شهر تهران سرریز می‌شوند، جمعیت بسیاری نیز از شهرهای مختلف، این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند حال باید منتظر ماند و دید که دستگاه های مسئول چه چاره‌ای برای نجات شهر تهران از جمعیت بسیار و مشکلات و معضلات موجود خواهند داشت؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار