استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی و توسعه خدمات فن آوری اطلاعات برای اجرای دولت الکترونیک و توسعه خدمات دولت به روستاها از نیازهای زیرساختی کهگیلویه وبویراحمد است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید موسی خادمی روز جمعه در نشست شورای اداری باحضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به دلیل نوین بودن خدمات تلفن همراه و اینترنت همه مناطق کشور باید به طور متوازن از خدمات ارتباطی بهره مند باشند.

از یک هزار و 700روستای کهگیلویه وبویراحمد 51 روستا ازخدمات اینترنت و پنج شهر از16شهر این استان از خدمات نسل سوم تلفن همراه برخودار است.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در توسعه مواردی مانند راه آهن یا کارخانه های تولیدی قدمت فعالیت استان ها متفاوت است و دلیلی برای عقب ماندگی برخی از مناطق از زیرساخت های فن آوری اطلاعات که وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمبود زیرساخت های سخت افزاری را از عمده ترین دلایل پایین بودن خدمات اینترنتی در این استان ذکر کرد.

خادمی با اشاره به اهمیت توسعه فن آوری های ارتباطی در توسعه پایدار گفت: کم توجهی به این مقوله فرایند توسعه را کند خواهد کرد.

وی بهره مندی تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه و اتصال 700 روستای این استان به اینترنت پرسرعت را از برنامه های دولت یازدهم برای بهبود خدمات زیرساخت های فن آوری اطلاعات بیان کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هدف از اتصال مناطق روستایی به شبکه اینترنت ارائه خدمات ، آموزشی های مجازی در حوزه های بهداشت، درمان، بانکداری و سایر کارکردها دانست.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز رفع محرومیت های زیرساختی کهگیلویه وبویراحمد را مورد تاکید قرار داد وگفت: برنامه های خوبی یا درحال اجراست و یا در برنامه آینده این وزارتخانه قرار دارد.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.