رئیس کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می‌گوید، رئیس جدید فدراسیون پینگ پنگ باید با مدیریت استراتژیک آشنا باشد.

محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی که کاندید ریاست فدراسیون تنیس روی میز هم شده است در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخگوی سوالات شد.
 
وی در خصوص عملکرد فدراسیون تنیس روی میز در چند وقت گذشته گفت: قطعا در فدراسیون به دلیل حضور یک فرد با سابقه در امور ورزشی کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
اسبقیان در ادامه و در خصوص ویژگی‌ها و خصوصیات رئیس آینده فدراسیون اظهار داشت: رئیس جدید باید به مدیریت استراتژیک آگاه باشد، بنده اطمینان می دهم اگر مدیری با چنین خصوصیاتی حاضر شود، می توان امیدوار بود تا در دراز مدت کار مثبتی در ورزش کشور صورت پذیرد زیرا ورزش ما به گونه ای نیست که بتواند در یکی، دو سال نتیجه بگیرد.

مدیرکل جدید باید توجه زیادی به استان‌ها، استعدادهای ناب داشته باشد و همچنین تعامل خوبی با پیشکسوتان و صاحب نظران داشته باشد علاوه بر این مسائل به عدالت محوری، راه اندازی اتاق فکر و مدیریت مشترک توجه داشته باشد، تمام این‌ها خصوصیت یک مدیر پایبند به اصول جمهوری اسلامی است.
 
وی در ادامه افزود: مطمئنا مدیر جدید باید بتواند از ظرفیت‌های کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و بخش خصوصی استفاده کند در حال حاضر در دنیا ورزش به عنوان یک صنعت مطرح است و باید سعی کرد در کشور ما هم به همین گونه باشد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین که آیا تنیس روی میز با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط موجود به جایگاه واقعی خود در سطح جهانی و کشوری رسیده است یا خیر عنوان کرد: رشته پینگ پنگ خاص است اگر قدمت آن را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم تک ستاره‌هایی مانند احتشام زاده‌ها و دیگران بوده‌اند که درخشش‌هایی داشته‌اند و در حال حاضر هم چهره‌هایی مانند برادران عالمیان توانسته‌اند پینگ پنگ ایران را در سطح آسیا و جهان معرفی کنند.
 
باید به این نکته توجه کرد که نمی‌توان این گونه ورزشکاران را به  صورت گلخانه ای پرورش داد باید براساس مدیریت استراتژیک جلو رفت و توجه ویژه ای به تدوین، ابزار و ارزیابی داشت.
 
برنامه ریزی بلندمدت سبب می شود تا ما بتوانیم علاوه حفظ داشته‌هایمان به دنبال استعدادهای نهفته در جای خالی کشورمان برویم و تک ستاره‌هایمان را پیدا کنیم.
 
اسبقیان در ادامه افزود: خوشبختانه در فدراسیون و وزارت ورزش استعدادیابی رصد می شود تا بتوان پینگ پنگ را هم مانند بسکتبال، والیبال، کشتی و وزنه برداری به ثبات برسد علاوه بر این باید تلاش کرد برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ریخته شود و از اساتید ورزشی سایر کشورها مانند چین، ژاپن و کره استفاده کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.
 
اسبقیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آن که آیا کاندیدای انتخابات توانایی این گونه برنامه‌ریزی را دارند یا خیر اظهار داشت:هر کسی که در این زمان به این نتیجه رسیده است که می تواند در این شرایط سخت و بدون حساب روی کمک های دولتی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بخش خصوصی ریاست را بر عهده بگیرد موفق می شود.
 
درست است که دولت حامی است ولی نه این که تمام توجه‌ها به کمک های دولتی باشد، مدیران باید فوت و فن کار را به همراه نقاط ضعف و قدرت را بشناسند چون در غیر این صورت نمی‌توان عملکرد خوبی داشت.
 
اسبقیان در پاسخ به آخرین سوال مبنی بر آن که با توجه به زمان کم موجود از مشخص شدن رئیس فدراسیون تا انتخابی المپیک می توان به صعود امیدوار بود یا خیر عنوان کرد:امیدواری در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است، رزمندگان همیشه با امیدواری توانستند در هشت سال دفاع مقدس جلوی قدرت‌های پوشالی استکبار ایستادگی کنند.
 
خوشبختانه سرپرست موقت توانسته کارهای خوبی انجام دهد و ما در دوره وی شاهد حرکت روبه جلو بودیم در این زمان کوتاه تا می توانیم باید کارهای ویژه انجام دهیم تا هم جایگاه فعلی را حفظ کنیم و هم حرکت رو به جلو داشته باشیم شاید اگر زودتر این اتفاقات می افتاد بهتر بود اما در مجموع کارهایی که تاکنون انجام شده بسیار خوب بوده و امیدوارم مدیر جدید هم این کارها را ادامه دهد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار