مدیر شبکه المیادین اعلام کرد: در مقابل تهدیدات شرکت سعودی برای توقف پخش این شبکه، دست روی دست نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی فشارهای شرکت سعودی «عرب‌ست» به دولت لبنان برای مجازات شبکه المیادین و در غیر این صورت توقف پخش این شبکه، «غسان بن جدو» مدیر شبکه المیادین، اعلام کرد که این موضوع به قضیه آزادی رسانه‌های عربی مربوط می‌شود و ما در قبال آن ساکت نخواهیم نشست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، امروز (جمعه) ساعت 13:30 به وقت محلی لبنان، مدیران این شبکه کنفرانس خبری را ترتیب خواهند داد و در آن موضع این شبکه را در قبال توقف پخش برنامه‌هایش از سوی شرکت سعودی «عرب‌ست» را بیان خواهند کرد.

فشار عربستان بر مدیریت ماهواره عرب‌ست برای متوقف کردن پخش شبکه المیادین از آن جا آغاز شد که چندی پیش یکی از میهمانان این شبکه درباره مدیریت سوء عربستان در موسم حج و فاجعه منا صحبت کرده بود.

شرکت ماهواره‌ای عرب‌ست به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ماهواره‌ای عرب‌ست تاکنون چند نامه به وزارت مخابرات لبنان ارسال کرد و اتخاذ تدابیر مناسب برای مجازات شبکه المیادین به خاطر انتقاد از کشورهای عربی را خواستار شده است.

«غسان بن جدو» رئیس شورای اداری شبکه المیادین، در این باره می‌گوید: حدود یک ماه پیش، نامه تهدیدآمیزی را از شرکت «عرب‌ست» دریافت کردیم که در آن به توقف پخش برنامه‌های شبکه تهدید کرده بود.

وی ادامه داد: درخواست عرب‌ست از دولت لبنان، خط قرمز را زیر پا می‌گذارد؛ چرا که از در این درخواست، توقف پخش شبکه مورد نظر است و ما هرگز ساکت نخواهیم نشست. موضوع فقط به شبکه المیادین، مربوط نمی‌شود، بلکه مسأله، مسأله آزادی بیان رسانه‌های عربی [غیرهمسو با عربستان] است.

«غسان بن جدو» به موضع قاطع دولت لبنان در برابر درخواست شرکت «عرب‌ست» خوشبین است و می‌گوید: دولت تاکنون در مقابل درخواست و فشارهای «عرب‌ست» مقاومت کرده است.

موضوع فشار شرکت سعودی برای مجازات شبکه المیادین یا توقف پخش این شبکه با واکنش‌های مسئولان، کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.