وی افزود: تشکلات قضائی استان با تمام قوا از همه دستگاههای اجرائی برای کاهش جرائم تصادفات رانندگی در جاده های وشهرها حمایت خواهد کرد.
مظفری با انتقاد از وضع نامطلوب روشنائی اتوبان شهید کسائی و تونل آزاد راه تبریز، زنجان گفت: ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان باید نقاط حادثه خیز شهرستانها را شناسائی و با تفکیک دراختیار حوزه های دادستانی قرار دهد.
شبستری معاون سیاسی وامنیتی استاندار نیز دراین مراسم گفت: استان آذربایجانشرقی درتعداد تصادفات برون شهری در رتبه اول و درتعداد تصادفات درون شهری هم در رتبه چهارم قرار دارد که این آمار زیبنده استان ما نیست.
وی همچنین از افزایش 35 درصدی تعداد تصادفات در سال 93 نسبت به 92 خبر داد وگفت : تمام مسئولان و دستگاههای اجرائی مرتبط با جرائم راهنمایی و رانندگی باید با حساسیت ویژه ا ی برای کاهش آمار تصادفات وارد عمل شوند
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان نیز دراین جلسه گفت: یکی ازدغدغه های کاری پلیس راهنمایی و رانندگی کاهش تصادفات درون و برون شهری است
سرهنگ میکائیلی با بیان اینکه استان آذربایجانشرقی پیرترین ناوگان حمل ونقل شهری را درکشور دارد افزود: 46 هزارو 726 خودروی فرسوده در جاده های استان رفت و آمد می کنند که باید از رده خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه ماهانه700 پرونده جرائم رانندگی به دادگاهها ارسال می شود، گفت: در تصادفات درون شهری در 7 ماهه سال جاری 8 درصد نسبت به سال قبل افزایش داریم که بیشترین آنها در شهرستانهای میانه، مراغه،مرند و جلفا اتفاق افتاد است.
میکائیلی با بیان اینکه علت اصلی ترافیک های داخل شهری وجود مجتمع های پزشکی در ونمایشگاههای خودرو در شهر هاست گفت: 23 نقطه حادثه خیز درتبریز 52 نقطه حادثه خیز دمناطق مختلف استان وجود دارد که باید با همکاری شهرداریها نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود
سرهنگ ناموران رئیس پلیس راه استان نیز دراین جلسه گفت:درتعداد تصادفات فوتی در جاده های کل استان در 7 ماهه سال جاری 4درصد افزایش داریم که محورهای اهر تبریز ، جلفا مرند وآزاد راه زنجان تبریز بیشترین تصادفات فوتی را داشتند
وی گفت: بیشترین عامل تصادفات جاده ای استان توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ است