استاندار آذربایجان شرقی از تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان خواست برای راه‌اندازی بازار تبریز در باکو اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در نشست بررسی نتایج سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان، با اشاره به ارتباطات تاریخی و اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و آذربایجان، خاطرنشان کرد: آذربایجان در بین همسایگان ایران از اولویت بیشتری برای توسعه روابط برخوردار است.

وی با اشاره چهار دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان از زمان استقرار دولت تدبیر و امید، گفت: در این مدت بیش از 50 هیات مختلف نیز بین دو کشور رفت و آمد داشته‌اند که نشان از اراده سران دو کشور به ویژه رییس جمهور کشورمان به توسعه روابط است.

جبارزاده افزود: این شرایط یک فرصت بسیار مناسب و استثنایی است که امروز نصیب ما شده و معتقدیم که اراده دولت برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان را ما باید عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستور دولت یازدهم این است که هر استان مسوول توسعه روابط با کشور همسایه خود باشد و بر این اساس بار سنگین توسعه روابط ایران و آذربایجان بر عهده استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی به دیدار خود با وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از مرکز مدیریت بحران این کشور تجربه خوبی بود که باید از آن استفاده کنیم.

جبارزاده با بیان این که وظیفه دولت‌ها، فراهم کردن زمینه تعاملات سیاسی و تسهیل ارتباطات است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آن‌چه را که لازم بود انجام داده‌اند و عملیاتی کردن روابط بر عهده بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

وی با تاکید بر این که در روابط با کشورهای مختلف باید نتیجه برد- برد را در نظر داشته باشیم، افزود: هیچ کس حق ندارد کالای بی‌کیفیت و بدون استانداردها و مشخصه‌های بین‌المللی صادر کند، چرا که امروز همه در دنیا به دنبال محصول باکیفیت و استاندارد هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از آمادگی مسوولان جمهوری آذربایجان برای ایجاد بازار تبریز در باکو خبر داد و گفت: این بازار فرصت خوبی برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی استان و ورود به بازار بزرگ روسیه، قفقاز و آسیای میانه است.

وی با بیان این که بازار جمهوری آذربایجان و کشورهای منطقه برای عرضه هر نوع کالایی آماده است، افزود: امروز یک بازار 40 میلیارد دلاری برای محصولات کشاورزی و مواد غذایی در روسیه وجود دارد و ما باید بتوانیم بخشی از این بازار را از آن خود کنیم.

جبارزاده با بیان این که از ایجاد بازار تبریز در باکو حمایت می‌کنیم، گفت: هیچ کس یارای رقابت با تجار و تولیدکنندگان ما را ندارد، به شرطی که خود آنها بخواهند و با شور و نشاط در بازارها حضور پیدا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به علاقه مقامات جمهوری آذربایجان برای همکاری‌های پزشکی و درمانی با آذربایجان شرقی، گفت: می‌توانیم با راه‌اندازی یک بیمارستان ایرانی در آذربایجان، زمینه حضور پزشکان خود را در این کشور فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.