گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" برای ملاقات با نمایندگان روسیه در ابوظبی موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "محمود افندی،" یکی از هماهنگ کننده‌های نشست گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" و نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع و خارجه روسیه در ابوظبی، اعلام کرد: توافق اولیه درباره برگزاری نشست میان نمایندگان 28 تیپ ارتش آزاد سوریه در حومه دمشق، قنیطره، حما و حمص و همچنین جبهه شمالی از حومه حلب و ادلب با نمایندگان وزارت خارجه و دفاع روسیه حاصل شده است و این نشست به احتمال قوی در روزهای پایانی هفته آتی در ابوظبی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: گفتگو درباره تقویت فعالیت مرکز عملیاتی مشترک از محورهای مهم این نشست خواهد بود. هدف از راه اندازی این مرکز که در مسکو درباره آن توافق شد، مبارزه با داعش و جبهه النصره و همچنین یافتن راه حل سیاسی پس از شکست داعش است.
 
حمایت مشروط روسیه از ارتش آزاد سوریه
 
"سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه، دوم آبان اعلام کرد مسکو آماده است تا زمانی که ارتش آزاد سوریه با گروه‌های تندرو از جمله داعش بجنگد، از این گروه حمایت نظامی کند.
 
سوریه از مارس سال 2011 دچار بحرانی مرگبار می‌باشد که جان بیش از 250 هزار تن را گرفته و میلیون‌ها نفر را بی‌خانمان کرده است.
 
روسیه از هشتم مهر به خواست سوریه و با مجوز دولت دمشق حمله هوایی به مواضع تروریست‌های فعال در این کشور عربی را آغاز کرده است.
 
برخی کشورهای غربی مدعی هستند روسیه در این حملات مواضع مخالفان دولت دمشق همچون ارتش آزاد را هدف قرار می‌دهد؛ مسکو چنین اتهامی را رد کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار