اصفهان؛

کشت بیش از 6 هزار تن چغندر قند در مزارع استان اصفهان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت : امسال حدود 6 هزار تن محصول چغندرقند در سطح مزارع استان تولید شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان زارع افزود: کشت آزمایشی چغندر قند پائیزه سه سال قبل دربرخی ازمناطق گرم ومعتدل استان انجام شد، رکورد تولید ۷۰ تن محصول درهکتاروعیار بالا‌تر از ۱۷ درصد سبب شد این زراعت مورداستقبال زارعین قرار بگیرد و هرساله سطح کشت آن در بین زراعتهای پائیزه روبه افزایش باشد. 

وی گفت: به لحاظ قرار گرفتن دوره رشد این نوع کشت درفصول خنک و همراه با بارندگی در مقایسه با سایر محصولات بهاره، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آب کمتری نیاز دارد. از طرفی فعالیت اندک آفات وبیماری‌ها در این مدت، نیاز به سمپاشی را به حداقل می‌رساند. البته امکان خسارت علف‌های هرز باریک برگ وجود دارد که آن هم به راحتی با یکبار مبارزه شیمیائی قابل کنترل است. 

علاوه بر مزایای فوق، قرار گرفتن در تناوب زراعی چغندر قند پائیزه سبب بهبود واصلاح ویژگیهای فیزیکی وساختمان خاک خواهد شد. موضوعی که در اکثر خاک‌های استان به عنوان مشکل اصلی مطرح است. 

شهرستان‌هایی که امسال با همکاری شرکت‌های قند اصفهان و قند نقش جهان مبادرت به کشت چغندرقند پائیزه نمودند شامل آران بیدگل، اردستان، اصفهان، شاهین شهر و می‌مه، برخوار و شهرضا می‌باشند. 


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.