افزایش شمار شهدای فلسطینی به 75 نفر

انتفاضه سوم قدس 75 شهید فلسطینی شامل 17 کودک و 2 زن برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم؛ وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای از افزایش شهدای انتفاضه سوم قدس، که از 3 اکتبر (11 مهر) امسال آغاز شد، به 75 شهید از جمله 17 کودک و دو زن خبر داد.
 
وزارت بهداشت فلسطین در این بیانیه افزود: "سمیر السکافی،" 22 ساله، سه شنبه با گلوله نظامیان صهیونیست در ورودی شمالی شهر حلحول به شهادت رسید و شمار شهدای فلسطینی را به 75 نفر رساند.در این میان 57 نفر در کرانه باختری و 17 شهید در نوار غزه و یک شهید از اهالی "نقب" هستند.
در درگیری های روز سه شنبه فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در شهر های طولکرم و الخلیل 4 فلسطینی با گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.
 
بیانیه وزارت بهداشت حاکیست شمار زخمی‌های فلسطینی از سوم اکتبر ( 11 مهر) تا سوم نوامبر ( 12 آبان) بالغ بر 2372 نفر است که بوسیله نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان مورد اصابت گلوله قرار گرفته، مضروب و یا دچار سوختگی یا مجروح شده‌اند. عده‌ای نیز در اثر تنفس گاز اشک آور آسیب دیده‌اند.
 
در میان زخمی‌ها 325 کودک دیده می‌شوند که 165 نفر آنها بر اثر اصابت گلوله جنگی، 108 نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی، 19 نفر بر اثر استنشاق گازهای سمی و 33 کودک هم بر اثر ضرب و شتم در نوار غزه زخمی شدند.
 
سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی در قبال شهر بیت المقدس اشغالی و تصمیم آنها به اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی از یک ماه پیش موجی از اعتراض‌های گسترده را میان فلسطینیان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به راه انداخت.
این اعتراض‌ها که انتفاضه سوم قدس نام گرفته است، با واکنش‌های شدید نظامیان صهیونیست و کشتار علنی جوانان فلسطینی روبرو و تاکنون به شهادت دست کم 75 فلسطینی و زخمی و دستگیر شدن هزاران فلسطینی دیگر منجر شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار