دبیر جشنواره فیلم کوتاه با اشاره به استقبال مطلوب از جشنواره از دلایل اضافه‌شدن یک موضوع به بخش بین‌الملل گفت.

فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محدودیت بودجه جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: ما به دنبال گله از کسی نیستیم. ما خودمان را وظیفه‌‌دار کمک کردن به شرایط اقتصادی کشور می‌دانیم. وقتی کشور نیازمند اقدامات و حمایت‌هایی در راستای حرفه‌جویی و عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است، ما باید به این جریان کمک کنیم.

وی افزود: سختی‌ها را تحمل می‌کنیم که بتوانیم با بروز رفتار واقعی در جهت اقتصاد مقاومتی به مسائل مالی کشور یاری برسانیم. ما می‌خواهیم از بودجه‌ای که در اختیارمان قرار می‌گیرد، به نحو احسن و مطلوب استفاده کنیم.

فرخنده‌کیش، با اشاره به میزان استقبال از جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: طبق آماری که به دستمان رسیده استقبال خوب بوده است، البته عدد و رقم ملاک واقعی من نیست اما هم از نظر اعداد و ارقام و هم از نظر کیفی با فیلم‌های خوب و تعداد مناسبی مواجه شدیم.

در هر دو بخش ملی و بین‌الملل از همه زمینه‌ها و گرایش‌ها نمونه‌ای در این جشنواره وجود دارد. فکر می‌کنم پکیج جذابی برای مخاطبان و علاقه‌مندان داریم. کیفیت فیلم‌ها هم در هر دو بخش خوب و مطلوب بوده است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان در خصوص افزودن موضوع «جهانی عاری از افراطی‌گری و خشونت» به بخش بین‌الملل در جشنواره امسال گفت: این بخش به دلایل مختلف از جمله شرایط محیطی منطقه است. تکیه اصلی در بخش بین‌المللی بر این بخش بوده و در آینده نیز بر آثاری که با این موضوع ساخته می‌شود، تکیه می‌شود. این جشنواره‌ها جزو معدود جشنواره‌های مردمی است. در واقع برگزاری هر ساله آن میعادگاه مردمی است که خانواده بزرگ فیلمسازان فیلم کوتاه در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی در خصوص تغییر محل جشنواره از پردیس ملت به چارسو عنوان کرد: فضایی را انتخاب کردیم که در مرکز شهر باشد و دسترسی به آن بهتر و آسانتر باشد، زمان جشنواره هم از ظهر تا شب است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار