شکست امروز پرسپولیس برابر ذوب‌آهن، خاطره تلخ پس از دربی بود که فصل گذشته، آبی‌ها طعم آن را چشیده بودند.

فولادشهر، قتلگاه همیشگی سرخابی ها پس از دربی
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته و چند روز پس از دربی رضا استقلالی‌ها  که دربی 79 را واگذار کردند، در یک ‌چهارم پایانی جام حذفی، قابل ذوبی‌ها در فولاد شهر قرار گرفتند. استقلال که باخت در دربی 79 را بر نمی‌تافت ، اگر شاگردان یحیی را در فولاد شهر شکست می‌‌داد ، به فاصله 15 روز پس از آن دربی ، می‌توانست دربی هشتاد را در برابر رقیب دیرینه خود برگزار کند . چرا که سرخپوشان هم با گل دیر هنگام محسن بنگر ، از شکست برابر حریف کم آوازه‌ی خود ، گل گهر سیرجان گریختند و در ضربان پنالتی موفق شدند ، حریفانشان را شکست دهند و به نیمه نهایی صعود کنند. شاگردان قعله‌نویی هم ، پس از آگاهی از این نتیجه ، با انگیزه‌ی مضافی به مضاف ذوب‌آهن رفتند.

استقلال خیلی زود  با دو گل از میزبان خود پیش افتاد اما بلافاصله پس از گل دوم که جاسم کرار برای آبی‌ها به ثمر رساند ، قاسم دهنوی با شلیک سنگینی ، یکی از گل‌های آبی را پاسخ داد تا در نیمه دوم ، مسعود حسن زاده روی اشتباه مرگبار امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده کار را به تساوی بکشاند و در نهایت استقلال در ضیافت پنالتی‌ها ، ناکام نصف‌جهان را ترک کند.

این‌بار هم تاریخ تکرار شد اما برای دیگر تیم پرطرفدار پایتخت . پرسپولیس که در دربی با استقلال مساوی کرده بود ، با روحیه‌ی خوبی به اصفهان رفت اما در یک لحظه ، اسیر اشتباه داور شد تا ایمان صادقی به ناحق از بازی اخراج شود . هرچند پرسپولیس ده نفره می‌توانست برنده‌ی این مضاف باشد اما شانس هم از شاگردان برانکو ، رو برگردانند. با رفتن بازی به وقت اضافه و هرچه به زمان پایان بازی نزدیکتر می‌شدیم ، قوای پرسپولیسی‌ها که این روزها  تیره پوشند ، بیشتر تحلیل می‌فت. بالاخره در نیمه‌ دوم وقت اضافه ، مقاومت پرسپولیس درهم شکست. ابتدا مرتضی تبریزی و سپس رضا شکاری ، سنگر ارتش سرخ را فرو ریختند.

به این ترتیب ذوب‌آهن پس از دربی برای سرخ‌ها هم خوش یمن نبود و این تیم هم به مانند استقلال، پس از دربی با شکست از ذوب‌آهن ، جام حذفی را ترک کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: فولادشهر ، دربی ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار