رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: 100 هزار دستگاه خودرو سواری در آذربایجان شرقی با برند اروپایی در استان تولید خواهد شد و از صفر تا 100 درصد خودرو در این استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  نجاتی در دیدار با رایزنان اقتصادی ایران در 10 کشور جهان در تبریز، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی استانی بزرگ و دارای قابلیت‌های مختلف است، اظهار داشت: 5 هزار واحد صنعتی در استان در حال فعالیت هستند و این تعداد پایش شده‌اند و از آمار 8 هزار گذشته که آمار صحیحی نبود پرهیز می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: 52 شهرک صنعتی در استان وجود دارد و واحدهای موجود پروانه بهره‌برداری دارند و گاه تا 30 درصد فعال هستند اما در حال فعالیت بوده و ظرفیت‌های متعددی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته قرار شد تا هیئت‌های تجاری خارجی به آذربایجان‌شرقی بیایند و آماده پذیرایی از فعالان و هیئت‌های خارجی هستیم و از سفرای اقتصادی خواهش می‌کنیم تا زمینه حضور هیئت‌های خارجی را به کشور فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: 130 هزار واحد صنفی در استان و بیش از 400 اتحادیه وجود دارد و 17 اتاق صنفی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند و این تعداد در کشور کم نظیر است.

نجاتی گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌های بزرگ استان نیز درون‌زایی داشته‌اند و به عنوان مثال تراکتورسازی مبدل به 7 شرکت بزرگ شده‌اند و 7 هزار و 700 نیرو در این مجتمع بزرگ در حال کار هستند.

وی گفت: اکثر قطعه‌سازان بزرگ در استان در گذشته کارمندان تراکتورسازی بوده‌اند اما با اشتغال‌زایی خود تبدیل به غول‌های صنعتی شده‌اند و آماده هستیم تا زمینه بازدید هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بیان داشت: رایزنان تجاری زمینه حضور هیئت‌های خارجی را در آذربایجان‌شرقی فراهم کنند و هدف از حضور رایزنان بازرگانی در استان نیز معرفی این قابلیت‌هاست.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر 11 واحد بزرگ خودروسازی کوچک و بزرگ در استان فعالیت می‌کنند و آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های تولید کشنده از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت مشخص شده است.

نجاتی افزود: 100 هزار دستگاه خودرو سواری در آذربایجان‌شرقی با برند اروپایی در استان تولید می‌شود و از صفر تا 100 درصد خودرو در این استان تولید خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی در استان قدمتی قریب به 100 سال دارند و 45 واحد صنعتی برجسته و ویژه در استان فعال هستند و شیرینی و شکلات استان توانسته بیش از 350 میلیون دلار صادرات داشته باشد و 2 میلیارد و 100 میلیون دلار مجموع صادرات استان از گمرکات استانی به خارج بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خواستار تمرکز صادرات استان از گمرکات داخل آذربایجان‌شرقی شد و تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از صادرات استان از طریق گمرکات دیگر استان‌‌ها صورت می‌گیرد که تلاش می‌کنیم این صادرات از داخل خود استان ما صورت گیرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.