رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا گفت: آذرماه یک هیئت عالی رتبه از ایتالیا به ایران سفر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  راضی در دیدار رایزنان اقتصادی ایران در 10 کشور جهان در تبریز با فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان‌شرقی و اعضای اتاق بازرگانی تبریز از امکان توسعه روابط تجاری میان ایران و ایتالیا خبر داد.

وی با بیان اینکه اخلاق و رفتار ایتالیایی‌های شبیه ایرانی‌هاست، گفت: می‌توانیم بر اساس اشتراکات روابط تجاری خوبی داشته باشیم و همواره با این کشور نیز روابط سیاسی خوبی داشته‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: روابط خوب سیاسی زمینه‌ساز روابط تجاری موثر خواهد بود و قبل از تحریم‌ها ایتالیا شریک اول تجاری ما در اروپا بود اما این روند ادامه نیافت.

راضی گفت: تجار این کشور با وجود علاقمندی به توسعه تجاری با احتیاط برخورد می‌کنند و منتظر آزادسازی مبادلات بانکی هستند.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا خاطرنشان کرد: از فعالیت دولت تدبیر و امید به طور متوسط ماهانه پذیرای یک هیئت ایتالیایی در کشور بوده‌ایم و روابط حسنه قطع نشده است.

وی گفت: 23 و 24 آبان ماه رئیس جمهور ایران به ایتالیا و سپس فرانسه خواهد رفت و این سفر به دعوت رئیس جمهور ایتالیا می‌باشد و در آذرماه نیز یک هیئت عالی رتبه از ایتالیا به ایران سفر می‌کند.

راضی خواستار تحکیم روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و ایتالیا شد و گفت: روابط باید به مرحله‌ای برسد که با یک تحریم روابط قطع نشود و با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ایتالیا بتوانیم آنان را در این کشور ماندگارتر کنیم و آنان با یک تحریم از کشور خارج نشوند. رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا ادامه داد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند تولیدکننده محصولاتی با برند ایتالیایی باشند و این محصولات را صادر کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تراز تجاری ایران و ایتالیا همواره منفی بوده و به سود طرف ایتالیایی بوده و البته این تراز تجاری بدون در نظر گرفتن صادرات نفتی بوده است.

راضی ادامه داد: با مطرح شدن توافق هسته‌ای منفی بودن تراز تجاری میان دو کشور کاهش یافته و با بهتر شدن زمینه‌های سیاسی امکان مبادلات تجاری بهتر به سود ایران نیز افزایش پیدا می‌کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.