همایش هم اندیشی تجار و بازرگانان قم با رایزنان بازرگانی ایران در 9 کشور جهان با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری و آشنایی صادرکنندگان استان قم با نحوه مبادلات تجاری در این کشورها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه استان قم در زمینه صادارت کارنامه قابل قبولی دارد گفت: با وجود کاهش صادرات در کشور، صادرات استان قم در شش ماه نخست امسال 21 درصد رشد داشته است.

خاکی از عضویت 600 نفر در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: 150 نفر به صورت مستقیم اقدام به صادرات کالا به کشورهای مختلف می کنند و بقیه اعضا نیز در اموری از جمله واردات فعالیت می کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان به سمت صادرات به 10 کشور است و باید همین روند ادامه یابد  که این امر با زیرساخت هایی که برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد می کنیم، چنین رویدادی مقدور است. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم تصریح کرد: یکی از مزایایی که توسعه اقتصادی ایجاد می کند این است که صادرکنندگان برای تهیه مواد اولیه خود مجبور نیستند تسهیلاتی با سود 30 درصد دریافت کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
برچسب ها: صادرات ، قم ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.