معاون مهندسی واجرای طرحهای شرکت گازاستان اصفهان گفت: اجرای موفقیت آمیزمانورایستگاههای تقلیل فشار،اطمینان خاطرماراازبابت گازرسانی مستمردوچندان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید صادقی با اشاره به مانور ایستگاه های تقلیل فشار سطح استان افزود: در این راستا ایستگاه تقلیل فشار 600 هزار متر مکعبی مبارکه که دهه فجر پارسال بهره برداری شد مورد آزمایش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لازم بود برای آزمایش این ایستگاه، حجم مصرف گاز طبیعی به حداکثر ظرفیت خود برسد اظهار کرد: از طرفی لازم بود این آزمایش قبل از شروع فصل سرد انجام شود

وی تصریح کرد: برودت هوا در روزهای گذشته منجر به افزایش سطح مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و بهترین زمان ممکن برای انجام این آزمایش مهیا شد.

معاون مهندسی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا، گاز ورودی ایستگاه های کهریزسنگ، خوراسگان، شمال غرب، کمشچه، همت آباد، قائم یک و دو اسلام آباد به مدت یک هفته بطور کلی قطع و گاز مورد نیاز استان از ایستگاه تقلیل فشار مبارکه بدون هیچ مشکلی تغذیه و توزیع شد.

صادقی با بیان اینکه این مانور در سطح شرکت ملی گاز بی سابقه بود خاطر نشان کرد: با انجام این آزمایش، آلودگی های احتمالی موجود در خطوط گازرسانی مانند رطوبت، دوده یا براده های جامانده از فرسایش لوله های گازرسانی و آب های باقی مانده از تست هیدرو استاتیک لوله ها بطور کلی رفع شد.

وی با اشاره به ظرفیت 15 میلیون متر مکعبی ایستگاه تقلیل فشار مبارکه گفت: مقرر بود این آزمایش به مدت 20 روز ادامه یابد اما با محدودیت زمانی مواجه شدیم و آزمایش یک هفته خاتمه یافت

وی افزود: در این بازه زمانی با توجه به مصرف روزانه سه میلیون متر مکعب گاز توسط نیروگاه های استان موفق شدیم از طریق ایستگاه مبارکه روزانه 6.5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان توزیع کنیم.

معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان اصفهان گفت: زمستان امسال، ایستگاه های 400هزار متر مکعبی قائم یک و دو اسلام آباد بطور کلی از مدار خارج و گاز مورد نیاز این منطقه و نیروگاه اسلام آباد از طریق ایستگاه تقلیل فشار 600 هزار متر مکعبی مبارکه تامین می شود.

صادقی با اشاره به اینکه ایستگاه های قائم یک و دو اسلام آباد در محدوه شهری واقع شده اند بیان کرد: با توجه به الزام پدافند غیر عامل و مصوبه های ایمنی شرکت ملی گاز ایران در طرح جامع اصفهان بزرگ، پیش بینی و تصویب شد که این دو ایستگاه از مدار توزیع گاز طبیعی خارج شود.

شرکت گاز استان اصفهان سالانه حدود 20میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می کند و از این نظر بالاترین میزان توزیع گاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده است

لازم به ذکر است بیش از 90 درصد خانوارهای استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.