شیراز؛

گوش دادن فعال و فرصت ابراز عقيده در تكريم شخصيت كودكان

تماس چشمی با كودك، گوش دادن فعال و فرصت ابراز عقيده در تكريم شخصيت كودكان تاثیرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ندا خورشیدیان كارشناس واحد بهداشت روان مركز بهداشت شهدای والفجر اظهار کرد: خانواده نخستین و اساسی ترین نهاد موجود در هر جامعه است و هر فردی، زندگی اجتماعی خود را از بطن خانواده آغاز می كند و سپس با طی دوره های رشد، وارد سایر نهادهای اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: اهمیت خانواده در این است كه كودك را در شبكه ای از روابط عاطفی، اجتماعی، تاریخی و محیط زندگی خاص قرار می دهد و برای كودك میراث فرهنگی به ارمغان می آورد.

این کارشناس بهداشت روان شیوه های ارتباطی موجود در خانواده و شبكه ارتباطی كه فرد در آن قرار دارد را عامل مهمی در تامین بهداشت روانی فرد دانست و افزود: از این رو شیوه های ارتباطی نامناسب تاثیرات زیانباری روی فرد و سلامت او دارد.

خورشیدیان برقراری شیوه ارتباطی منطقی، محترمانه و در عین حال گرم و صمیمی را از تاکیدهای متخصصان بهداشت روانی خانواده در تضمین سلامت روانی افراد عنوان کرد.

 كارشناس واحد بهداشت روان مركز بهداشت شهدای والفجر همچنین با اشاره به گام های موثر در برقراری مهارت ارتباطی با كودكان، گفت: در این زمینه باید به تماس چشمی برقرار كردن با كودك، گوش دادن فعال به او و فرصت ابراز عقاید كه باعث تكریم شخصیت كودكان شود، توجه کرد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.