مدیرکل استاندارد استان گفت: براي اولين بار در استان، تدوين استاندارد ملي در زمينه خدمات با عنوان گليم سفره كردی خراسان شمالي ويژگيها در كميته برنامه ريزي سازمان ملي استاندارد ايران به تصويب رسيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، فهيمه مهمان نواز اظهار داشت: گليم سفره كردي يك هنر خاص از بافته‌هاي منحصربه‌ فرد زنان كرمانج عشاير خراسان شمالي و بعنوان هنري وصف ‌‌ناپذير مطرح است كه نمادهاي ذوق و احساس آنان نسبت به طبيعت و تاريخ قومي و فرهنگي را در خود جاي داده است.

وي خاطر نشان كرد: گليم سفره كردي خراسان شمالي، از صنايع دستي خراسان شمالي و نوعي بافته كه صنعت، هنر و فرهنگ در آن تجلي يافته، نه به عنوان كالاي تزئيني و تشريفاتي بلكه، توليد آن در شهرستان‌هاي بجنورد، مانه و سملقان، شيروان ،فاروج و اسفراين رواج و در تقويت اقتصاد خانواده منطقه نقش مهمي ايفا مي نمايد.

مهمان نواز افزود : تدوين استاندارد هاي ملي در زمينه صنايع دستي در راستاي تحقق بند 24 سياستهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي، مبني بر افزايش پوشش استاندارد براي تمام محصولات داخلي و ترويج آن صورت پذيرفته و بر آمادگي همكاري با ساير نهادها و ارگانهاي استان در خصوص تدوين استانداردهاي ملي بويژه خدمات، محصولات بومي تاكيد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.