از ابتدای سال تا کنون در شهرستان دامغان بیش از 4 تن چوب قاچاق کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۴.۵ تن چوب قاچاق جنگلی و بیابانی شامل درخچه های طاق و درخت جنگلی راش در شهرستان دامغان از سوی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان کشف و ضبط شده است. 

احمدعلی بهاور افزود: ارزش چوب های کشف و ضبط شده ۲۸۰ میلیون ریال از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان برآورد شده است همچنین متخلفان این پرونده با۵۰۰ میلیون ریال زیان به جنگل ها و مراتع شهرستان دستگیر شده اند.

 وی از تشکیل ۳۱۵ فقره تخلف در این شهرستان طی دو سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: طی این مدت یک هزار و ۱۹ اصله درخت و ۴.۱۹ متر مکعب چوب از متخلفان به عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان کشف و ضبط شد و متخلفان پس از تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند. 

بهاور تصریح کرد: همچنین طی دو سال گذشته تاکنون به میزان ۴۶.۱۰۷۷ هکتار اراضی متصرفی از سوی متخلفان بر اساس احکام قضایی و تبصره یک به میزان ۴۰ فقره پرونده خلع ید شده است. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان افزود: شهرستان دامغان دارای ۵۴۳ هزار و ۳۴۳ هکتار مرتع، ۸۰ هزار و ۳۰۳ هکتار جنگل، ۶۷۱ هزار و ۳۷۳ هکتار بیابان و کویر، یک میلیون ۲۹۵ هزار و ۱۹ هکتار عرصه های منابع طبیعی و ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار عرصه های آبخیزداری است. 
 
بهاور گفت: بدون شک همه آنانی که به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می اندیشند، حفاظت از منابع طبیعی را یکی از اساسی ترین عوامل در توسعه دانسته و به آن توجه ویژه دارند.

 وی افزود: حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده به عنوان بستر حیات و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و محیطی مناسب برای زیست موجودات زنده از جمله انسان و عامل اساسی استمرار تولیدات کشاورزی و برقراری تعادل اکوسیستم های مختلف و ایجاد ارتباط اصولی بین انسان و محیط زیست از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.